Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overfører penge til udlandet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forleden overført penge til et land ud for EU, men jeg skulle betale 250 kr i gebyr. Men en anden person, som jeg snakkede med, skulle kun betale 50 kr. (jeg bruger danskebank)

??????

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 18:37

Du er nok kommet til at lave en ekspres overførsel, som betyder at modtager får pengene meget hurtigt.

Jeg betaler kun 10 eller 20 kr. for en almindelig udenlandsk overførsel, men skal det være ekspres ligger det på de der 200-300 kr.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:56

Dit billede ligner du bruger Danske "gebyr" bank :-)

Det koster 50 dkr at overføre fra min Banks netbank til Hong Kong og tilmed beløbet i Hong Kong $ til den rigtige dags kurs (samme som når man bruger visa og ikke den listede valutapris i banken.

Her er der ikke noget som hedder expres overførsel, pengende er fremme på max eller ca. 3 dage.

Men hvorfor sender du danske kroner til udlandet? dem kan de da ikke bruge til ret meget, vi andre sender den valuta de bruger i pågældende land :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 25. May 14
Skrevet kl. 18:58

Jeg har tjekket, og det var en standard overførelse. 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 19:16

Lagde mærke til, at der på screen shot'et står: Omkostninger 250 Afsender betaler.

I forbindelse med en overførsel kan man typisk vælge,hvem der skal betale omkostningerne. Ser ud til, at du har valgt at ville afholde alle omkostningerne (så modtager ikke skal betale nogen til hans bank) - og så lyder gebyret faktisk temmelig normalt. Havde du derimod valgt at dele omkostningerne - så havde gebyret nok været en hel anden :-)

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 19:33

Du har valgt at betale gebyrer til den anden bank, du har sendt penge til.

Tilmeldt 25. May 14
Skrevet kl. 21:23

Hvis jeg vælger modtager og afsender deler, så koster gebyr alligevel, altså 250/2. Hvorimod en anden person, som jeg snakkede med kun skulle betale 50kr, og vedkommen havde også valgt afsenderen betaler. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12873
Skrevet kl. 21:52

Jonas

Tak en snak med din bank om deres overførsels gebyr, normalt burde en standard overførsel ikke koste 250 kr, men omkring 40-50 kr. 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 05:54

Synes du skulle prøve at stille banken spørgsmålet, om det er deres normale gebyr? eller om der er noget som gør, at det er dyrere?

Har du brugt BIC/SWIFT og IBAN? 

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 07:37

Som andre også nævner, så prøv at tage fat i banken. De kan uden tvivl hjælpe dig med, hvordan du gør overførslen billigst, og hvad du evt. har gjort "forkert".

Det at du overfører DKK og ikke den lokale valuta kan sagtens være med til at fordyre overførslen. Det har jeg nemlig selv oplevet tidligere, da banken så skal gennemføre nogle manuelle processer for at penge bliver vekslet og modtaget korrekt.

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)