Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside på flere sprog

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her kommer til at lyde dumt, men nu er jeg ikke lige nogen IT eller Comp guru, men kom til at tænke på at hvis jeg nu laver en hjemmeside, eller får en til at gøre det, hvilket lidt var planen, kan jeg så gøre sådan at alt efter om en person fra Tyskland går ind på siden at hjemmesiden så automatisk skifter over til Tysk, eller skal man have en hjemmeside specifik til det Tyske marked så?

Giver det nogen mening?

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 16:12

Det kan du sagtens - prøv f.eks. at gå ind på samsung.com' hjemmeside, den skifter til dansk automatisk! Smile

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Tilmeldt 24. May 14
Skrevet kl. 16:14

Tak og det var da smart:) Er det svært at få til at fungerer? Og skal man så have flere hjemmesider knyttet til en, eller er det bare EN hjemmeside som så automatisk skifter sprog alt efter hvor man befinder sig henne?

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Skrevet kl. 16:22

Ingen anelse om det er svært at lave, men det koster sikkert lidt ekstra. Smile

Jeg synes at du skulle købe et .de domæne og så vidrestille hen til et .com/de domæne, det er det de fleste gør, inklusive samsung.dk!

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Tilmeldt 24. May 14
Skrevet kl. 16:31

Det ville være en rigtig god ide, hvis det ikke lige var fordi følgende to ting: 1. Man må ikke købe et domæne med DE som minder om et domæne med et andet navn (aner ikke hvorfor, det poppede op da jeg gerne ville gøre det) og 2. Man må ikke købe et domæne i Norge medmindre man har et firma og gud hjælpe mig også bopæl i Norge.

Tyskland er så ikke mit primære problem, fordi jeg ikke lige havde planer om at lancerer noget på det Tyske marked lige forløbig, men det ville da være rart at have retten til domæne navnet! MEN Norge er noget helt andet, havde planer om at lancerer min hjemmeside i Norge, Danmark og UK, fordi det er de 3 sprog jeg taler, men da jeg ikke rigtig har den store lyst til at bo i Norge, så prøver jeg på at finde en vej udenom det, hvilket lige nu ville være løsningen med at købe et .com og hvis den så selv kunne skifte sproget, så ville det jo være super og løse mit nuværende og fremtidige problem med både Norge & Tyskland:)

Det håber jeg da ikke eftersom at min bror som er uddannet indenfor sådan noget hjemmeside halløj har sagt at han ville gøre det, så håber ikke at han har planer om at kræve ekstra;P Men hvem ved, hvis det er rigtig besværligt, så ville jeg ikke klandre ham for det :)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Skrevet kl. 16:46

R.Skjoldmose:
2. Man må ikke købe et domæne i Norge medmindre man har et firma og gud hjælpe mig også bopæl i Norge.

Haha, så lærte jeg også noget nyt i dag! Yes

Nu når du har tænkt dig lancere i England, Danmark og Norge, så ville jeg købe .co.uk domæne, .dk domæne og .com domæne og så vidrestille på .co.uk og .dk til .com domænet, selvfølgelig med det rigtige sprog, og så bare give de norske kunde .com domænet. 

Tilmeldt 24. May 14
Skrevet kl. 16:56

Det er selvfølgelig rigtig nok, men syntes at det ser lettere ærgeligt ud at man ikke kan gå ind på ens eget land, og det løser heller ikke et muligt problem med Tyskland..Men det kunne godt ende med at blive løsningen, også må jeg finde på noget helt andet hvis jeg kommer til Tyskland..

Også her, anede ikke at det kunne blive et problem at jeg ikke lige har bopæl i Norge, tror ikke at de tager det for gode varer at min mor kommer fra Norge..

Men nu må jeg lige se hvad min lille IT guru siger når han engang er færdig med at holde ferie.. :)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 17:17

Det er altså ganske enkelt at lave. Hvis det er WordPress, som de fleste bruger, kan du bruge wpml - eller bruge et premium plugin... Der findes flere.

Men hvis du alligevel har "en lille IT guru" som du antyder, så lad ham om det- det vil være en smal sag for ham

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 17:18

Glemte lige.....

Du behøver kun et domæne

Tilmeldt 24. May 14
Skrevet kl. 17:37

Okay det var da fantastisk :)

Ja, men syntes at det er rart at vide inden jeg kommer rendende med mine ellers så fantastiske ideer, vil nødigt gentage den jul hvor jeg fik den knap så fantastiske ide som gik ud på at han kunne få fjern adgang (eller hvad det hedder) til min comp, for så kunne han jo geninstallere den når der var behov for det uden at jeg skulle komme rendende.. Det kan så af gode grunde ikke lade sig gøre fordi når man sletter alt på en comp så sletter man jo også det program som giver en adgang til en andens computer.. Ups! Så hellere blamerer mig foran fremmede, end et familie medlem hvor jeg så skal hører på det resten af mit liv ;P

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)