Hej Hvis jeg køber en cd med videresalg for øje, og denne cd indeholder links til en lang række sites der tilbyder software gratis (som jeg tror der er en del købere til). Kan jeg så have nogen risiko som sælger af en cd, hvis nogen af disse firmaers software produkter er ulovligt markedsført, kopier, hackede ect? Hvis jeg køber et større antal (evt. til markeder) er der så nogen risiko for at tolden tager dem? (husk det er kun links) Løber mine kunder nogen risiko? Har de noget ansvar for det de downloader fra en webside der ser legitim ud? Så vidt jeg kan se ser sitesne ærlige ud (det er ikke fildelingstjenester). Men omfanget af free software er så stort at hverken jeg eller kunden har en jordisk chance for at vurdere alt. Man skal ikke betale skat af bitcoin gevinster, betyder det at jeg kan lave en webshop i udlandet under TOR og sælge denne cd for bitcoins uden at blive beskattet, og i princippet uden at man kan tilbageføre et krav mod mig. Jeg leder ikke efter en metode til at bryde loven, men jeg vil helst undgå risiko. Kan jeg slippe for regnskab, moms og alt det der? Det vil jo i så fald åbne nogle nye muligheder...også for andre |
Mr. A:1
Hvis jeg køber en cd med videresalg for øje, og denne cd indeholder links til en lang række sites der tilbyder software gratis (som jeg tror der er en del købere til). Kan jeg så have nogen risiko som sælger af en cd, hvis nogen af disse firmaers software produkter er ulovligt markedsført, kopier, hackede ect?
2
Hvis jeg køber et større antal (evt. til markeder) er der så nogen risiko for at tolden tager dem? (husk det er kun links)
3
Løber mine kunder nogen risiko? Har de noget ansvar for det de downloader fra en webside der ser legitim ud?
4
Så vidt jeg kan se ser sitesne ærlige ud (det er ikke fildelingstjenester). Men omfanget af free software er så stort at hverken jeg eller kunden har en jordisk chance for at vurdere alt.
5
Man skal ikke betale skat af bitcoin gevinster, betyder det at jeg kan lave en webshop i udlandet under TOR og sælge denne cd for bitcoins uden at blive beskattet, og i princippet uden at man kan tilbageføre et krav mod mig. Jeg leder ikke efter en metode til at bryde loven, men jeg vil helst undgå risiko. Kan jeg slippe for regnskab, moms og alt det der?
1
ja du er som sælger 100% ansvarlig hvis du sælger noget der er hacket eller stjålne links
2
ja - told skal ta dem hvis de er til videresalg og du ikke er CVR registreret med importregistrering som er lovpligtig for al import fra uden for EU til videresalg http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html
3
Ja dine kunder vil hvis de downloader pirat materiale ha ansvaret også
4
dit problem som sælger skal du vurdere alt, uvidenhed om ægthed er ikke noget der betyder noget
5
Ja - du er skattepligtig af indtægten. Bitcoin er kun fri for skat for privates gevinst på selve kursudviklingen - ligesom de ikke har fradrag for tab på kursen. Sælger man i bitcoin er man skattepligtig af indtægten ud fra kursen på salgsdagen og du skal føre regnskab fuldt ud og leve op til momsregler hvis du kan forvente at sælge for 50.000 kr på 12 mdr
sorry
vh John H