Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding selskab. Nu eller senere?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er i gang med at skulle registrere min virksomhed, spørgsmålet er: Hvornår er det smartest at oprette et Holding selskab?

Kan jeg oprette en enkeltmands virksomhed og senere bygge et holding selskab på, eller skal man gøre det fra start?

Det skal siges der kommer endnu et selskab senere hen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45

Du kan ikke have et holdingselskab til et enkeltmandsfirma. Men når du omdanner dit enkeltmandsfirma til et selskab så er det altid en god ide at få et holdingselskab så tidligt som muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47

Nej en enkeltmandsvirksomhed kan ikke ejes af andet end en person og derfor ikke af et holding. Holding bruges af selskaber som IVS og ApS

Man kan lave skattefri omdannelse fra enkeltmands til selskab men det er langt fra altid det betaler sig, ofte er det billigere at flytte aktiver over og oprette nyt selskab

SKAL du ha holding skal du ha selskab - læs overvejelser her, for der er mange ting der er billigere i personlig virksomhed end i selskab og der er også fradrag for underskud i personlig indkomst at ha med i overvejelsen 

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Venlig hilsen John Hannover

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:01

Hej John

Det vil jeg helt sikkert læse grundigt igennem, tak! 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)