Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen vil bytte links (Måske pga. pagerank)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften på indlægget jo så fint antyder, så har jeg problemer med min linkbuilding. Det største problem ligger nok i at den side jeg kan linke fra har pagerank 0. Jeg har prøvet at kontakte folk der er listet i forskellige linkbytningskataloger, men kun 1/10 skriver tilbage, hvor 2/3 af dem ikke ønsker at bytte med mig.

Strategien må jo være at få nogle indkomne links til min "bytte" side, men igen igen, her kan jo også kun tilbyde at bytte fra pagerank 0.

Det gør det jo ikke nemmere at det forlyder at google kan være halve år om at opdatere pagerank :( Det forhaler jo det hele én kende.

Er der nogen aminoer der kunne tænke sig at bytte link med mig? Så skriv til mig på sjovhilsen@sjovhilsen.dk

P.S. Lige en kommentar til SEO tosserne! Pagerank er overvurderet, enhver idiot der har prøvet at løse et differentiale, ved at selv en pagerank 0 vil give en positiv værdi. Hvis algoritmen for udregning af pagerank tilnærmelsesvis ligner den som google tidligere har brugt, og har offentliggjort, så ser det altså ikke så trist ud med indkomne links fra pagerank 0

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 10:42

Dimsedut:

Strategien må jo være at få nogle indkomne links til min "bytte" side, men igen igen, her kan jo også kun tilbyde at bytte fra pagerank 0.

Hej sjovhilsen

Linkbytte har ingen effekt - tværtimod. Du bliver nødt til at finde nogle som vil linke envejst til dig.
Læs evt. min e-bog: Søgemaskineoptimering af din egen hjemmeside.
Eller tilmeld dig SEO Tips & Tricks gratis i 3 måneder.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 12:26

Det hedder vel også linkbytte, selv om man ikke linker A -> B, B -> A men jeg linker tilbage med C -> A. Er der snart nogen der er i tvilv om det? Desuden selv om man linkede tovejs, så tror jeg ikke på at det ligefrem vil have en negativ effekt, medmindre det er en form for linkkatalog man linker med. Men som sagt, det er selvfølgelig den rigtige linkmetode der benyttes. Jeg foreslår endag at man laver en sammenhængende tekst på et par hundrede ord, hvori man laver links i sine søgeord. Det må vel være den rigtigste metode.

Jimmy

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 12:48

Nu er jeg ikke SEO ekspert, men jeg læser hvad jeg kan om emnet på nettet og forstår og misforstår noget. Men jeg har hørt at linkbytte er en dårlig ide fordi:
* det ikke har nogen effekt, google kan godt se at det er linkbytte og ignorere det, de er også blevet gode til at fange trekants bytning.
* Man kan risikere at det opfattes som solgte links, på den måde de fleste linkbytte programmer virker på med placering i footer eller partnerlinkbar - Dette kan google straffe og det kan koste dyrt i placeringen på google.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 13:54

Nu er det absolut ikke supernemt at lure hvornår et indkommen link er en del af et trekantbytte! Det skulle da ikke være svært at opstille et scenarier hvor det teoretisk set er umuligt, så det tvilvler jeg på ligefrem skal afholde nogen fra at bytte links.

Nu ved jeg, som mange andre, at google vil begynde at straffe folk der køber/sælger links, men mon ikke de har en del linkkataloger at starte med at kigge på. Men netop af den grund er jeg mere til links der står i sammenhængende tekst. Dog skal det lige siges, at jeg absolut ikke tror det skader nogen som helst, at have indkomne links, fra sider med knap så mange udgående links, og slet ikke hvis de er en del af en context. Om noget, må det jo netop være det google vurderer sider på.

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:48

Nu har jeg ikke set din mail Jimmy - men hvis du ikke fortæller din ønskede linkpartner om hvad der er i et sådant samarbejde med dig?

Når du ikke kan skaffe links, kan du måske bruge din signatur i relevante forums, som her på amino. Der er mange alternativer;)

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)