Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes det er lidt dyrt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har i 2012 og 2013 haft mit ejet lille enkeltmandsvirksomhed

Jeg har været konsulent, for et firma, så jeg har ikke haft varer til salg eller noget. 

Jeg har selv lavet alt bogføring. I 2012 havde jeg 3 faktura ( indbetaling til mig ), samt diverse bilag, som tlf, internet, kørsel, kontorartikler osv. Altsammen noget jeg selv har bogført. Har haft 3 små møder med revisor. Ved sidste møde fik revisor Excel kopi af resultatet opgørelsen, mm. Samt indrapportet til skat

Moms har jeg selv lavet og selv indgivet. 

For 2012 fik jeg en regning på 11.500 Ex moms. 

Da jeg synes det var noget dyrt, ville jeg selv lave i 2013. Da jeg lukkede CVR nr ned i midt 2013, kontaktede jeg revisor, for at udregne hvad jeg skulle betale i skat mm. Et møde på 15 min, hvor han fik Excel kopier igen. Fik efterfølgende en mail, på et rundt tal jeg skulle betale frivillig skat. 

Da jeg kun have 15 bilag for 2013, incl en faktura. valgte jeg selv at lave årsafslutning til og indraproteret til skat. 

Jeg har nu fået regning for 2013, for revisor for udarbejdelse af udkast til virksomhedsregnskab på 5100kr.ex moms. 

Synes det virker frygtelig dyrt? Bliver jeg snydt af en grådig revisor?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:13

Laufa:

Det synes du tilsyneladende selv. Men vend den om og se hvad du selv skal have i timeløn - og husk alle dine omkostninger skal dækkes ind.

Revisoren har jo da brugt tid og energi på at gennemgå dine tal - hvor få og små de så måtte være.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:21

Laufa:

Ja og så har du "forhåbentlig" lært til næste gang at aftale en fast pris på forhånd.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 23. May 14
Skrevet kl. 13:59

Var jeg ikke klar over man kunne, men jo, bliver det en næste gang, vil jeg bestemt undersøge mere mht revisor. 

Men kan en revisor tage lige hvad han vil, hvis der ikke er indgået en fast aftale? Kan han sende en regning på 100.000kr for 15 min arbejde, og så bare sige ærgeligt at du ikke aftalte noget inden?. Er det ikke time pris mm. lige som ved en mekaniker?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05

Først og fremmest skal du vide at revisor er ubeskyttet tittel så jeg og min hund må begge kalde os revisorer. Dette for at forstå, at godkendte og registrerede revisorer har nogle meget klare regler at overholde og de skal kunne redegøre klart for tidsforbruget. Her ville f.eks. et tidsforbrug på 15 min og en regning på 100.000 kr givet give revisor meget svære forklaringsproblemer hvis du gik til revisornævnet.

En regnskabsperson som ikke er godkendt/registreret derimod har ikke per automatik samme krav om tidsregistrering og kan i princip prøve med alle de priser han vil, og har I intet aftalt kan han jo påstå alt det han vil, men jeg tror nu heller ikke der, at du vil se 15 min og 100.000 kr, der vil nok blive angivet et andet tidsforbrug

Svaret er, at en rigtig revisor ofte er dyrere i timen, mere sikker og har forsikring og der er ankenævn, en bogholder kan til mange ting være lige så god og billigere, men uanset hvad, skal man forhåndsaftale et anslået tidsforbrug + en pris

Husk også at tidsforbruget stiger hvis man ha mange fejl der skal efterposteres osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 14
Skrevet kl. 14:43

Tak for svaret. 

Det er en auto. revisor jeg har benyttet. 

Dvs. jeg har i sin tid fået denne oplyst af Erhvervsrådet, hvor man fik 5 timer gratis eller til 200kr/ timen, kan jeg ikke rigtig huske mere til hhv. revisor, jurist osv. Så de 5 timer skal regnes med her også ( eller trækkes fra :-)     )

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39

en autoriseret revisor skal kunne fremlægge tidsforbrug for dig og timepris mener jeg helt bestemt, så der kan du jo starte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)