Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel-ark/modeller på et website?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har i fællesskab med en kunde udviklet et økonomisystem gennem en excelmodel der omfatter et par ark som går i detaljerne med tingene, og så et enkelt ark der giver det overordnede overblik til min kunde som er hele idéen.

Vi blev dog enige om at det kunne være fedt hvis oversigts-arket kunne blive inkluderet på et decideret website.

Er dette muligt? Og kræver det jeg skal igang med at lære et programmerings sprog af en eller anden art for at få en html-side og et excel ark til at arbejde sammen?

Det fede kunne være hvis excel filen lå på en cloud af en art hvor jeg kunne åbne den og lave rettelser - gemme - og oversigts-arket med diagrammer og tabeller automatisk blev opdateret på websitet.

En storm-p løsning kunne evt. være at gemme grafer som billedfiler som jeg så uploader manuelt hver gang der er lavet en opdatering i excel arket.

Hvad siger i?

På forhånd tak,

VH

Mike

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 11:49

Jeg tror at jeg forstår din ambition, men jeg er ikke helt sikkert.

Du kan undersøge om Excel Services løser din udfordring.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 14
Indlæg ialt: 25
Fra  ECAS Skrevet kl. 15:36

Hej Mike

Der findes desværre ikke umiddelbart nogen nem løsning. Når det er sagt kan det godt lade sig gøre f.eks. ved at bruge et program som Tableau. Det er dog ikke en billig løsning, så spørgsmålet er om det vil være "feasible". Skal det integreres på et eksisterende website eller har du bare behov for en cloud løsning?

Vh. Lars Brenne
Konsulent
ECAS Excel Consulting

Lars Brenne / Partner / ECAS Excel Consulting

www.ecas.dk / + 45 22 99 77 40 / lb@ecas.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:46

Tak for svar(til begge).

Jeg har googlet løs, og stødt på nogle forskellige løsninger(kombineret med jeres forslag) men alle hvor jeg skal investere for meget tid eller penge i at realisere det.

Det skulle integreres som en ugentlig/månedlig rapport/overblik til kunden. Men da det er et projekt i udvikling/opstartsfasen bliver det mig der lige må løbe lidt længere på literen. Jeres svar har dog givet mig inspiration til at tænke i så enkle termer som muligt, så derfor bliver løsningen en pdf-fil jeg manuelt gemmer til kunden hver gang der skal opdateres, som de så kan dowloade fra deres private login. 

Tager mig ikke engang 5 minutter og så kan jeg altid finde en programmør når der er budget til det senere Smile

Go' weekend!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:13

Det kan sagtens lade sig gøre. Du kan benytte Excel arket som "database" direkte via evt. php eller et andet sprog. Statiske HTML sider kan du også lave det med. Det kræver dog at noget kode bliver kørt enten på serveren eller lokalt.

Du kan også få dit Excel ark til at lave dine HTML sider med VBA koder.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 23:19

Hej Mike.

Du kan også overveje regneark med separate grafer, som ligger som billeder på samme side som arket. Du kan måske få inspiration fra MoneyNet.dk, hvor du også kan prøve at importere et prøve-ark. Ulempen ved denne type online regneark er, at det ikke er muligt at lave referencer fra ét ark til et andet. Du kan også se et eksempel, hvor et regneark er integreret nederst på følgende side: http://heleplanter.dk/energifordeling-0

God vind med det.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)