Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husleje, når virksomheden er i en lejebolig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere,

Jeg har i dag fået lov til, at starte egen virksomhed i min lejlighed. Dog har jeg et par spørgsmål, hvordan man helt lavpraktisk skal bogføre dette.

Husleje - jeg bor til leje og betaler - selvfølgelig - min husleje som privat person. Når virksomheden er en online virksomhed registreret på min adresse, hvordan skal jeg så overkomme dette problem? Er huslejen for min virksomheden 0,- eller skal jeg bogføre et beløb svarene til pladsen virksomheden fylder på privatadressen?

Computer - ligeledes har jeg en computer, som jeg bruger. Skal min virksomhed købe denne af mig og bogføres som et EDB-køb eller hvordan? Hvis jeg ligeledes vil bruge computeren privat kan jeg så det? eller er der noget, jeg skal tage hensyn til - f.eks. a la den gamle multimedieskat?

Mvh
Josvto 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:43

Husleje - glem alt om at fratrække husleje for en online forretning i en privat bolig/lejlighed. Loven åbner ikke mulighed for dette.

Computer - Hvis du har privat computer, som du vil indskyde i firmaet, så kan du opgøre værdien ud fra, hvad computeren kunne sælges til dags dato, og derefter skrive et bilag, at du indskyder computeren til xxx pris. Husk, at prisen må ikke være højere, end en uvildig 3. part ville betale for computeren. Husk, at der ikke er moms på en sådan transaktion.

Du bliver ikke beskattet af fri computer, efter at multimedieskatten blev afskaffet pr. 1. januar 2012, og du kan derfor stadig bruge din computer alt det du vil privat. Husk dog, at virksomheden skal være drevet serøst og give overskud, for at du kan indskyde computeren i firmaet.

Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:47

Hej Martin,

Tusind tak for svaret. Det gav rigtig meget mening og svarede på alle mine spørgsmål. Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)