Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af virksomhedskonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 14
Fra  North Digital Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg stå i den situation at min nuværende konto som jeg bruger til min enkeltmandsvirksomhed, er oprettet i min fars navn (det samme var firmaet, men det blev nedlagt og oprettet igen i mit navn kort tid efter). Problemet er at kontoen aldrig blev "flyttet". Det er nu ca. 2 år siden og jeg har fortsat brugt den samme konto som jeg har en fuldmagt til at administrere. Men det er noget rod, og jeg vil gerne have oprettet en ny konto som står i mit eller virksomhedens navn. (Så min far ikke længere er blandet ind i det).

Spørgsmålet er så... Kan jeg bare oprette en ny konto, overføre de penge som er på den gamle og så lukke den gamle?

Og ville det være smart at oprette en erhvervskonto nu? Jeg kan ikke finde ud af om jeg får nogle fordele ved det.

På forhånd tak!

Mvh.

//Bjørn Lau Jørgensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40

Ja du kan bare overføre fra den ene konto til den anden og videreføre men gem konto udtog fra begge til dokumentation

Om erhvervskonto er en fordel - ja i forhold til at du får en konto til f.eks moms retur som ikke er den samme som din egen personlig skat f.eks. trækkes på eller betales til og det kan være en fordel i forbindelse med betalingsløsninger- Du kan jo se, hvis du får den gratis, så ville jeg da tage det i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 14
Fra  North Digital Skrevet kl. 19:35

Hej John,

Tusind tak for svar! - Det er modtaget. Yes

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)