Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forældelse af gæld efter 3år?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

SWcotspain:
Er der andre som blevet rykket telefonisk af SKAT?

Prøv at gribe knoglen og ring til SKAT så vil du opdage hvor længe det tager og komme igennem til dem. Tror du så de frivilligt vil ringe til folk ?. Og gå glip af den næste kop kaffe med kage Skype-BigSmile

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 16:07

Vi er også netop blevet kontaktet af en helt utrolig ubehøvlet studentermedhjælp fra skat, at hun ikke kunne svare på, hvorfor vi skyldte penge, gjorde ikke sagen meget bedre. Men ja, de er begyndt at ringe ud åbenbart.

Natasha

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 16:53

Natasha:
Vi er også netop blevet kontaktet af en helt utrolig ubehøvlet studentermedhjælp fra skat, at hun ikke kunne svare på, hvorfor vi skyldte penge, gjorde ikke sagen meget bedre. Men ja, de er begyndt at ringe ud åbenbart.

Ja det bekræfter jo, at SKAT er begyndt at rykke telefonisk.

Problemet med at fortælle konkret, hvad der skyldes hænger nok sammen med, at de jo på din Skattekonto udligner den ældste gæld først. Så hvis du tror, at du har betalt momsen, så er din indbetaling måske blevet brugt til at udligning af ældre gæld.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 16:59

Ja, det her viste sig at være helt galt, da de åbenbart har returneret noget moms vi havde betalt for tidligt (??!!), men lige trukket noget B-skat først, og i øvrigt returneret det samtidig med "Tilbagebetaling af skat"...med teksten "Skat"......så hverken beløb eller tidspunkt i virkeligheden passede med noget.

Jeg har opgivet, det samme har de vidst.

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

altid check din skattekonto regelmæssigt - alt trækkes efter loven i den rækkefølge det skyldes af skat og det kan man blive rundtosset af, men det vil fremgå klart af skattekontoen, også kendte tal for fremover. Husk at skattekonto per default står til ikke at trække eller udbetale beløb under 200 kr - de kører videre til næste gang. Det kan du ændre til 0 hvis du vil

Tilmeld moms til automatisk pbs betaling så risikerer du ikke at betale for tidligt eller sent

vh John H

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:28
Ved godt indlægget mest er i sjov, men du antager lidt at jeg lyver. DE HAR ringet til mig, og det gjorde de da gældsfristen var ved at gå og forsøgte at få pengene inden.
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:16

Mathias:
Ved godt indlægget mest er i sjov, men du antager lidt at jeg lyver. DE HAR ringet til mig, og det gjorde de da gældsfristen var ved at gå og forsøgte at få pengene inden.

Hej Mathias,
jeg ved ikke om du hentyder til mit indlæg.
Det var nyt for mig SKAT rykker telefonisk. Først troede jeg, at der var nogle som var ude på, at fuppe dig. 
Jeg har aldrig betvivlet dit udsagn.
Mvh
Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Skrevet kl. 20:22
Hej Stig, det det var en reaktion på nedenstående. Beklager forviringen, troede jeg havde svaret ham direkte.Svar Michael

Fra MN Service
Skrevet i går kl. 23:59

SWcotspain:
Er der andre som blevet rykket telefonisk af SKAT?

Fra MN Service
Prøv at gribe knoglen og ring til SKAT så vil du opdage hvor længe det tager og komme igennem til dem. Tror du så de frivilligt vil ringe til folk ?. Og gå glip af den næste kop kaffe med kage
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

@Mathias, SKAT har forsøgt at undgå forældelse ved at få dig til «frivilligt» til at vedgå dig gælden. På det tidspunkt hvor du startede tråden havde SKAT store problemer med at mange sager var ved at falde for forældelsesfristen. At gribe telefonen var nok nødløsningen - gik den så gik den.

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ja du har helt sikkert ret, og hun var også ret frembrusende og truede direkte med fogedretten. Jeg kunne forstå ved at søge på nettet at den eneste måde gælden kunne blive gyldig var hvis jeg vedkendte mig den eller jeg nåede at blive stævnet. De kom dog aldrig. Jeg vil lige tilføje at jeg altså ikke forsøgte at løbe fra min gæld, men jeg kunne ikke vedkende mig den.
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)