Hej med jer Jeg er blevet kontaktet af 3, de vil meget gerne have at jeg tegner et abonnement hos dem, og tilbyder at give mig en telefon gratis oveni. Har kigget på deres tilbud, og det ser ud til at der står i regningen at jeg betaler 180 per mdr. Mit spørgsmål er så angående moms og skat, da jeg har hørt at det er lidt forvirrende omkring køb af telefon, noget med et beløb på 2500 kr jeg skal ligge oveni mit abonoment om året eller sådan noget. Mit firma er stadig meget nyt og har ikke nogen kunder endnu, så ved ikke hvor meget mit erhvervs abonnement bliver brugt til erhverv til at starte med. Telefonen skulle have en værdi på 5,500 kr (siger de) men hvis jeg får den gratis, hvordan fungere det så sammen med de andre skatte regler ? PS: Hvordan fungere loven hvis jeg nu af en eller anden grund bliver nødt til at stoppe mit erhvervs abonnement pga nedlæggelse af firma fx. Er det så simplet at moms bare bliver smidt oveni eller er der andre ting jeg skal vide ? M.v.h Martin Jørgensen |
hvis det er et firmaabbonement så må det vel fremgå med de 180 kr og ja så skal du lægge 2600 kr (for 2014) på din skattepligtige indtægt og jo samtidigt betale de 180 kr i firmaet hvor du så har fradrag, så samlet koster det ca de 2.600 kr for dig om året at ha den uanset hvad.
Jeg synes tilbuddet lyder lidt spøjst og nok kan inkludere en ganske lang binding oven i for den nye telefon
Ja hvis du ikke tager den over firmaet kommer momsen oven i og tager du den via selskabet skal momsen deles hvis du bruger den firma/privat. Du kan kæse om det hele ret let her;
http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html
Venlig hilsen John H