jeg er fornylig begyndt at prøve mig frem, i iværksætter verdenen og den eneste forhindring jeg har fundet, og det eneste jeg ikke kan få løst inden jeg begynder er, hvordan jeg får mit domæne navn.
altså jeg ved hvad min webshop skal hedde, men jeg ved ikke hvordan jeg kan "købe" domænenavnet, og, hvis der er flere forskellige steder at gøre det, hvilket sted der er bedst.
Jeg har fundet et programmør firma som jeg regner med skal sætte min webshop op, men når jeg gør det, kan jeg så også få dem til at købe mit domæne navn?
Du kan først tjekke på dk-hostmaster.dk om domænet er ledig.
Jeg har købt domæner gennem Dandomain til .dk og GoDaddy, Instra Corporation til udlanske domæner ligesom .com, .eu, .shop
Det er en god ide at købe også domæner som ligner din domæn ligesom jeg har Femisense.dk også Femisens.dk. Udover det har jeg også Femisense.com som jeg direkter til femisense.dk
Du kan købe dit domæne hos den udbyder du vælger som webhotel. Hvis du har et firma på til at lave din webshop, kan de sagtens få styr på det også.
Hvis din side henvender sig til det danske marked og du lægger den hos en dansk webhost skal du bruge dk domænet. Google fremviser fortrinsvist søgeresultater fra .dk domænet / danske servere i Danmark. Sagt med andre ord hvis din butik henvender sig til det britiske marked, har du lettest ved at komme i toppen af søgeresultaterne hvis du vælger et co.uk domæne og placerer dit site på en britisk server. Det samme gælder i gode gamle DK.
Du kan blive klog ved at læse Martin Thorborgs Epusher, det er en god start til en webshop.