Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræver opstart af virksomhed revisor og advokat?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Drinkwell Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag!

Jeg er lidt i tvivl om det kræver kontakt til en revisor og advokat, for at starte egen virksomhed.

Hvis det gør, har I en idé om hvad prisen kommer til at blive og hvad de skal sørge for?

Derudover ville jeg gerne høre, om det er Statsforvaltningen man skal kontakte, hvis man er umyndig til iværksætteri - hvis ikke, hvem ellers? :-)

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Nikolaj Højmose

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

Hej Nikolaj,

Hvilken slags virksomhed ønsker du at starte? Enkeltmands, I/S, iVS, ApS?

Med hensyn til at starte op som umyndig så er det Statsforvaltningen, ja. Jeg var selv igennem systemet, det kan dog godt tage nogle måneder i sagsbehandling.

Mvh,

/Jakob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45

der kræves ikke revisor og eller advokat - men til stiftelse af selskaber kan det være en fordel, hvor man nok må sige det er noget nemmere mildest talt at lave personlig virksomhed. Er man under 18 skal man ha forældrene til at tage ansvar økonomisk og udfylde ansøgning til sit lokale statsamt som du ser her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 14
Fra  Drinkwell Skrevet kl. 21:12

Jeg ønsker at starte iVS.

Dog er jeg ikke alene om det, vi er to. Min kammerat, som jeg starter op med, er lige fyldt 18, men jeg fylder først selv i slutningen af august, så det kan måske ikke betale sig, at søge om godkendelse?

Tilmeldt 20. May 14
Fra  Drinkwell Skrevet kl. 21:19

Kategoriserer man et iVS som selskab eller personlig virksomhed?

Og siden det ikke kræver advokat og revisor, har du så et link til en guide, som viser hvorledes man kommer igennem forløbet?

- virksomheden stiftes med en person på 18 år. Grunden til at jeg ville søge om godkendelse hvad angår myndighed er, at jeg gerne selv vil være den "oprigtige ejer" i fællesskab med min partner - og dette kræver vel en godkendelse.

Tak for dit svar :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26

IVS er et selskab - I/S er personlig virksomhed. Du skal være 18 for at være medstifter eller direktør af IVS og for at eje I/S, men må godt købe anparter i IVS af partner og ja det kræver godkendelse som du så i linket

Du kan læse om IVS her hvor der også er om stiftelse - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html Læs også om de omkostninger der er ved at ha selskab i forhold til virksomhed - det er altsammen beskrevet i det link - langt men jeg tror det er vigtigt for dig og jeg har prøvet at gøre det vigtige tydeligt med bold

Her lidt om en meget vigtig ejeraftale mellem jer, uanset I/S eller IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 01:47

Hej, Nikolaj.

Jeg har selv kontaktet flere revisorer/investorer om min egen idé som du er helt vilde med. Jeg mangler faktisk en partner som jeg kan sammearbejde med, så tænkte på om du måske gad det? -

nemlig fordi vi er på samme alder :-)

Tak på forhånd.  

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 01:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Forresten. Er du interesseret i at betale selv for virksomheden eller? Hvis din revisor er med på idéen så bliver det ikke noget problem. Så skal han nok betale, men man skal kunne se potentiale i det du tænker på ;) 

Tak på forhånd.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)