Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiansættelse af virksomhed - hjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger hjælp og råd til hvordan man bedst muligt kan værdiansætte sin virksomhed i form af potentiale og udvikling.

Vi har en hjemmeside, som vi selv mener har potentiale, men vi er ved at sælge en part i selskabet. Men hvordan kan vi værdiansætte selskabet, medregnet potentiale og vores udvikling osv.?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:39

Normalt prisfastsættes jo ud fra overskud, levetid mv., men da der er fri prisfastsættelse ( udbud/efterspørgsel), bliver det så din opgave bedst muligt at sandsynliggøre potentialet, gerne underbygget med markeds-eller andre undersøgelser.

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:10

Så kan værdiansættelsen sagtens skydes helt ved siden af jo?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16

Værdien er som udgangspunkt = ca 4 -7 gange fortjenesten i gennemsnit sidste 3 år. Er der mange aktiver kan de spille ind men ellers er de jo købt og afskrevet under resultatet. Har man ikke levet i 3 år så er værdien svær men nok max 3 gange 12 mdrs fortjeneste

Det med at værdsætte dens potentiale er endnu langt værre, for det kan ses vidt forskelligt og er helt uhåndgribeligt, hvis ikke det kan måles i en eller anden tydelig vækst som kan bevises over flere år.

Jeg har altid været meget forsigtig med at betale for kommende vækst, ud fra, at det jo er en jeg skal skabe ved min deltagelse, så forudsætning er at den kan bevises meget klart ud fra historik

Generelt set overvurderer sælgere deres virksomheder så snart potentiale og kommende vækst skal med - tilsvarende vil køber naturligt nok undervurdere

vh John Hannover

Fra Vejen
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 95
Fra  ServiWet Hot Towels Rental service Skrevet kl. 14:32

Jeg vil sige som John, som udgangspunkt max 3 gange fortjenesten de sidste 12 mdr. og så fratrække den evt gæld der skal overtages.

Er der meget store og tydelige uudnyttede potentialer, vil dette selvfølgelig kunne påvirke interessen og dermed prisen.

Grossist for restauranter, caféer, hoteller, konferencecentre og klinikker.

www.serviwet.dk Kontakt mig på +45 40373351

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)