Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Showroom i min egen bolig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har planer om at åbne en webshop med festkjoler som man bestiller på nettet men man henter i et showroom - således at man kan få tilrettet kjolen så den sidder helt perfekt.

Før at min virksomhed for alvor tjener penge overvejer jeg at omdanne mit gæsteværelse til showroom/prøverum. Jeg er  meget ny omkring dette emne og vil egentlig bare høre om man må bruge sin private bolig til dette formål?

Venlig hilsen Maggi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:28

overordnet normalt ja, men der kan være lejligheder hvor erhverv er forbudt - og villa kvarterer med servitut om det, så check servitutter og eller hør boligselskabet. Ofte giver de OK til CVR men det kan afhænge af om de mener der bliver et rend af mennesker og biler der skal parkere osv

Hvad fradrag angår - så forudsætter det at lokalet kun kan bruges til det og ikke skal være gennemgang til andre rum (helst egen indgang) og er det ejerbolig så vil du ikke ha glæde af en lejeindtægt da du så beskattes af den men du vil kunne fratrække forbrug (varme/el i forhold til m2 som udgangspunkt) se evt mere http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:38

Hej John,

Mange tak for svaret! Jeg bor til leje i en boligforening så jeg vil høre bestyrelsesformanden ad. 

Mht. fradrag så bor jeg i en 70 kvm. lejlighed, men showroomet er måske 12 kvm. - så det er et meget lille fradrag jeg kan opnå.

Venlig hilsen

Maggi 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)