Hej peeps Lad os sige i elsker træpiller. Faktisk så meget det har været jeres hobby i og passion i mange år. I har det seneste års tid forsøgt at få et job som sælger af træpiller, da i også er den fødte købmand. Dog grundet manglende erfaring med træpille salg, er i ikke kommet i job endnu. I har dog været til et par "finale" samtaler hos 2 af landets største træpillemærker, dog uden at få det. Herefter starter i så et selvstændigt firma, hvor i rådgiver folk til at købe de rigtige træpiller og guider dem i den rigtige retning. Forretningen drives på hobby-plan/fritid og kører egentlig fint. I søger dog stadig job som træpillesælger da firmaet sagtens kan drives ved siden af og ikke har nok grundlag endnu for at være fuldtids. I skal nu til jobsamtale og er nu i uråd om 1. skal man fortælle man har startet sit eget firma indenfor branchen, som dog ikke giver nogen interessekonflikt i og med man ikke selv sælger noget, så man vil nærmere kunne trække kunder til butikken istedet. Samt man derigennem har fået erfaring indenfor branchen samt kunderefencer. 2. Skal man nævne at man er kommet på 2. pladsen til samme job hos en af deres andre filialer? PS træpiller er blot et substitut :-) Håber utroligt meget i kan hjælpe! |
Jeg synes da helt klart, at du skal fortælle dem at du har en virksomhed i branchen. Hvis du skjuler det og de finder ud af det, så kan de tro at der er noget suspekt ved det.
Vær ærlig omkring det, jeg kan faktisk kun se at det er en fordel for virksomheden så at få dig ind hos dem.
Omkring dit andet spørgsmål, så synes jeg ikke du skal fortælle det.