Jeg ved der er mange der har samme problem, men hårdest går det nok ud over de mindre specialiserede butikker. Fotohandleren på hjørnet, eller andre mindre forhandlere af nemt genkendelige mærkevarer. Jeg oplever det også min fysiske butik. Jeg har selvfølgelig hele tiden vidst at heller ikke jeg går ram forbi hvad den slags udnyttelse angår, men i aftes faldt jeg så over et indlæg i en debattråd, og min harme blussede op. Jeg hjælper altid og hver eneste gang mine kunder med prøvning af korsetter. Det tager alt mellem 15 min. og en time, afhængig af kundens personlighed, tid til overs m.m., Der har været god kemi kunden og mig imellem, jeg føler jeg har ydet god service, det eller de afprøvede korsetter sad flot - og alligevel går kunden uden at købe noget. 'Jeg skal lige tænke over det'. Ofte har jeg efterfølgende haft mistanke om at jeg er blevet godt og grundigt brugt, men har forsøgt at finde andre forklaringer... Langt til lønningsdag o.s.v. for hvem bryder sig om at blive udnyttet? Jeg gør ikke. Så jeg har brug for at få luft - og for at høre fra andre der ved at de oplever noget lignende. Hvad gør I for at imødegå problemet? Er der overhovedet noget man kan gøre? Hvis emnet er behandlet tidligere her på Amino, så drop mig gerne et link til tråden. |
briped:Er der overhovedet noget man kan gøre?
Nej, du vil opleve at det bliver værre og at flere af dine kunder forlader dig til forskel fra nettet.
Det du skal gøre, hvis du vil have nogen som helst chance for at eksistere om 10 år er:
- Giv kunden super service ... sælg produkter med 10 års garanti, mod jævnlig service hos dig. Det kan webshops ikke levere.
- Halv _alt_ på lager ... hvis jeg går i en butik for at købe en dims og ekspedienten siger at det kan være hjemme imorgen, så svarer jeg som regel noget i retning af at jeg også godt selv kan finde ud af at bestille det på nettet.
- Differentier dig på kvalitet og service.
- Hvis du ikke kan slå webshops på prisen (det kan du sikkert ikke) så sørg for kun at være marginalt dyrere således at prisforskellen ikke mærkes på samme måde.
- Udbyd større sikkerhed en webshops ... tilbyd f.eks. 14 dages returret.
Generelt: Konkurrer med webshoppen, og udnyt at kunderne kommer ind i din butik med det formål at "prøve uden at købe" , til at overtale dem til at købe hos dig istedet.