Der er en ting der nager mig efter jeg har startet webshoppenhttp://coolgrej.dk, når et produktet ikke er på lager, ville I så foretrække at se en "Ikke på lager" status fremfor at skjule produktet. Eller er det negativt for kunden at se "Ikke på lager", fremfor hvis produktet slet ikke er det?
Hvad har I erfaring med, eller hvad vil I foreslå man gør?
Sæt dit produkt til "ikke på lager" og sørg for kunderne kan få besked om når det er på lager igen - eller sæt en "forventet på lager"-dato. Hvis dit system ellers kan klare det.
Jeg foretrækker at kunne se du har produktet normalt, så dit udvalg ikke virker smalt. Men at det ikke er på lager. Til gengæld synes jeg der er mange hjemmesider der har alt for mange produkter hvor der står "ikke på lager", så tænker man "hvad fanden har de egentlig?". Så sørg for generelt også at have alle de ting du sælger på hjemmesiden på lager.
Det er jo en ting man skal overveje meget nøje, hvad man vil gøre. som andre skriver så skal man passe på at at sætte alt for mange varer til ikke at være på lager. og er det ting du kan skaffe iløbet af et par dage så ville jeg jo nok ikke skrive noget. istedet for at skrive ikke på lager kan man med fordel skrive midlertidigt udsolgt men kommer snart igen. evt kan man tilføje en dato eller be folk om at kontakte kundeservice.
hvis man læser lidt i de kloge bøger omkring varer på lager så skriver de næsten alle at har man mere end 5% hvor der står ikke på lager så vælger kunder at handle andre steder fordi at butikken i deres inderste tanker ikke virker solvent. og de derfor bliver bange for om de får deres produkt.
Jeg ville helt klart beholde det på shoppen, selvom det var udsolgt. Dels vil det give en del ekstra arbejde at skulle tilføje/fjerne hver gang, men det vil også være mere rigtigt for kunden, at kunne se hvad du rent faktisk har. Måske er de interesseret i den vare der pt. er udsolgt, og vil derfor gerne vente lidt på at den kommer hjem?
Det _kan_ være et potentielt salg du smider væk ved at fjerne det fra shoppen.