Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er ApS nødvendigt for vores I/S-virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  c Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står i den situation, at jeg sammen med en anden personer har oprettet et digitalt bureau. Vi har oprettet det som et I/S, og nu er der allerede opstået lidt forvirring om de fremtidige planer.

Han ønsker, hurtigst muligt, at konvertere til et anpartsselskab. Jeg er helt grøn inden for iværksætteri, og har derfor ikke den store kendskab til for og imod.

Ingen af os har gæld, og som jeg har forstået det, så kan - lad os sige SKAT - kun gå ind og tage min del af overskuddet, hvis jeg eventuelt hæfter for noget skattegæld.

Er det virkelig nødvendigt at konvertere til ApS, når vi ikke skal investere i noget som helst, så længe vi kun er 2 i virksomheden?
Er det virkelig alle udgifterne værd?

Som sagt er jeg meget ny på området, så jeg er meget interesseret i at høre folks meninger.

Hilsen
Rasmus 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28

Det er jo ikke kun skat der kan tage hvis I lukker med underskud, i hæfter jo personligt, men det har ikke det store at sige hvis I driver noget der ikke giver risiko for underskud, hvor I kan styre udgifter efter indtægter. Læs overvejelser om selskab eller personlig virksomhed her f.eks. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html   Du kan også lige læse en anden detaljer som er mere end vigtigt, uanset i forsætter med I/S eller danner et ApS - nemlig en EJERAFTALE SOM HER - Hvilket er meget nødvendigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 15:31

I/S er personlig eget.

Dermed hæfter i personligt begge for alt hvad firmaet måtte skylde.

Hvis I får en erstatningssag f.eks. mod firmaet hæfter I personligt for dette.

Dette kunne være en af grundene til lave et selskab!

med venlig hilsen

Jørgen

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 16:47

Ja skynd jer og lav det om til et aps, i kunne jo også lave en ivs evt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:58

synes stadigt det afhænger af risiko Kan man undgå at tage udgifter uden indtægter så er IVS eller ApS alt andet lig det samme som ekstra udgifter

lovpligtig ansvarsforsikring, ikke krav i I/S men i ApS og IVS og koster 1200 kr per aktiv ejer per år. regnskaber klart mere komplicerede indberetningsmæssigt og måske betyder det omkostninger til økonmihjælp + der bliver et kapitalberedskab at passe på, findes ikke i I/S + måske omk til erhvervskonto som er nødvendig i IVS og ApS

Klart at har man stor risiko (erstatning eller andet) som man ikke kan holde sig fra - så er selskab langt at foretrække, men ellers er det ekstra omk og besvær vil nu nok påstå. Se evt lidt af det negative ved IVS i denne lille "brevkasse" http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html 

Det er derfor i mine øjne en helt individuel bedømmelse der skal til, og ikke noget med altid IVS eller altid I/S

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05

Provins:
i kunne jo også lave en ivs evt

Til et aps kan det gøres skattefrit. Et I/S kan like  omdannes til et aps og den løsning vil formentlig udløse skat.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)