Jeg står i den situation, at jeg sammen med en anden personer har oprettet et digitalt bureau. Vi har oprettet det som et I/S, og nu er der allerede opstået lidt forvirring om de fremtidige planer.
Han ønsker, hurtigst muligt, at konvertere til et anpartsselskab. Jeg er helt grøn inden for iværksætteri, og har derfor ikke den store kendskab til for og imod.
Ingen af os har gæld, og som jeg har forstået det, så kan - lad os sige SKAT - kun gå ind og tage min del af overskuddet, hvis jeg eventuelt hæfter for noget skattegæld.
Er det virkelig nødvendigt at konvertere til ApS, når vi ikke skal investere i noget som helst, så længe vi kun er 2 i virksomheden? Er det virkelig alle udgifterne værd?
Som sagt er jeg meget ny på området, så jeg er meget interesseret i at høre folks meninger.
Det er jo ikke kun skat der kan tage hvis I lukker med underskud, i hæfter jo personligt, men det har ikke det store at sige hvis I driver noget der ikke giver risiko for underskud, hvor I kan styre udgifter efter indtægter. Læs overvejelser om selskab eller personlig virksomhed her f.eks. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html Du kan også lige læse en anden detaljer som er mere end vigtigt, uanset i forsætter med I/S eller danner et ApS - nemlig en EJERAFTALE SOM HER - Hvilket er meget nødvendigt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
synes stadigt det afhænger af risiko Kan man undgå at tage udgifter uden indtægter så er IVS eller ApS alt andet lig det samme som ekstra udgifter
lovpligtig ansvarsforsikring, ikke krav i I/S men i ApS og IVS og koster 1200 kr per aktiv ejer per år. regnskaber klart mere komplicerede indberetningsmæssigt og måske betyder det omkostninger til økonmihjælp + der bliver et kapitalberedskab at passe på, findes ikke i I/S + måske omk til erhvervskonto som er nødvendig i IVS og ApS
Klart at har man stor risiko (erstatning eller andet) som man ikke kan holde sig fra - så er selskab langt at foretrække, men ellers er det ekstra omk og besvær vil nu nok påstå. Se evt lidt af det negative ved IVS i denne lille "brevkasse" http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html
Det er derfor i mine øjne en helt individuel bedømmelse der skal til, og ikke noget med altid IVS eller altid I/S
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER