Hej Alle, Jeg har lige oprette dinero, men officielt begynder min virksomhed først pr. 01/07-2014, men jeg har private udgifter i forbindelse med udvikling af software og design af hjemmeside, som allerede er her i maj. Hvordan bogfører jeg dette korrekt i dinero, da jeg jo ville mene jeg skulle taste faktura fra leverandør, også indtaste datoen fx. 10/05-2014, men dette kan jeg ikke fordi regnskabsåret først er pr. 01/07-2014. Herudover er det penge som er taget fra min privat konto, som jeg så vil indskyde i firmaet, altså ikke udbetale. Alt hjælp kan bruges Mvh Nichlas Hansen |
Du venter til 1/7 - til da fører du regnskab på papir og holder bilag i cigarkasse Forudsætning for så at tage det ind 1/7 er at det købt alene for virksomheden, ikke taget i brug privat helt eller delvis inden og at du ikke har solgt noget uden moms inden som du kan læse i DETTE LINK
Når 1/7 kommer eller kort efter så bogfører du som udgift på den udgiftskonto der passer, køb af ydelse eller vare OG modkonto i egenkapitalen under privat indskud/gæld til indehaver (du finder den under egenkaptialen)
Så kan du - hvis/når du en gang har penge og vil ha dem igen, hæve dem til dig selv igen uden bøvl ved til den tid at bogføre fra gæld til indhaver og modkonto firma banken - og flytte fra den over til dig selv
vh John Hannover