Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTML input (tal) - beregning - output (tal)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et lille projekt på tegnebrættet, hvor jeg på en hjemmeside vil modtage input i form af tal fra besøgende - og så returnere et output (et tal) efter en beregning på baggrund af tallene, der er givet i input.

Det skal være så brugeren angiver fx 14 talværdier i 14 felter, hvorefter brugeren returneres et tal, som beregnes "på serveren" med en algoritme, som ikke fremgår af HTML koden. M.a.o. skal algoritmen ligge i en separat fil på serveren.

Er der nogle hjemmesider, der beskriver problemstillingen eller en bog, som beskriver en metode?

Tips og henvisninger er meget velkomne.

/anders

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:19
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 19:11

Hej,

Tak for linket. Det er lige den slags jeg skal bruge.

Jeg prøver nu at implementere eksemplet givet på http://jsfiddle.net/jmcclumpha/c6A4t/ som der henvises til inde fra den oplyste hjemmeside.

Det går fint med at få html koden og css koden over på min webside, men hvordan får jeg funktionen (updateoutput), som udfører beregningen, implementeret?

Den kan ikke bare lægges ind i html koden. Vil dog også helst have den over i en separat fil, fx i en beregner.js, som jeg kan kalde inde fra html dokumentet.

/anders

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 19:16

Anders Nielsen:

Hej,

Tak for linket. Det er lige den slags jeg skal bruge.

Jeg prøver nu at implementere eksemplet givet på http://jsfiddle.net/jmcclumpha/c6A4t/ som der henvises til inde fra den oplyste hjemmeside.

Det går fint med at få html koden og css koden over på min webside, men hvordan får jeg funktionen (updateoutput), som udfører beregningen, implementeret?

Den kan ikke bare lægges ind i html koden. Vil dog også helst have den over i en separat fil, fx i en beregner.js, som jeg kan kalde inde fra html dokumentet.

/anders

Hvis du laver beregningerne i en  js-fil, vil de besøgende godt kunne se beregningerne. Du skal lave beregningerne på serveren i f.eks. PHP, hvis de besøgende ikke må vide, hvordan beregningerne laves.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 20:48

Hej,

Tak for svaret.

Kender du en guide til hvordan man laver sådan en php fil med beregninger?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)