Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af løn for første gang i Dinero

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige brug for lidt kyndig/erfaren hjælp ift bogføring af løn (via Dinero).

Jeg er lige begyndt at lave regnskab for min kærestes firma, det har jeg tidligere gjort i mit eget firma også så er lidt bekendt med det - men jeg har dog aldrig skulle lave løn til en ansat før - så skal lige være sikker på at jeg ikke laver ged i det.

Mit spørgsmål til jer går på om der ikke skal være en modkonto når jeg bogfører lønnen? 

Ifgl. guiden på Dinero.dk er der ikke anført nogen modkonto og i mit hovede havde jeg en ide om at det skulle der altid være når man bogførte.

Håber der lige er en skarp regnskabs-guru derude som kan komme med et par hjælpende ord.

På forhånd tak - Ronni :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07

Jo der skal ALTID være en modkonto, du har helt ret - men ved løn ofte flere konti

Al løn skal som bekendt indberettes til skat

Derved får du jo pligt til at indbetale en del af lønnen til skat, og en del af lønnen til lønmodtageren

Da udbetaling måske ikke sker den da du laver løn, så vil du ofte ha udgift løn og så modkonto - løn udestående og skat udetående i status og først når du betaler lønnen bogfører du fra debet status løn udestående til kredit bank og samme når skat trækker deres beløb, fra udestående medarbejder skat til betalt bank

Så kan du tilmed ha noget medarbejder ATP og virksomheds ATP med og det skal så også bogføres

Det nemmeste er ofte at bruge Danløn og der mener jeg du kan få en liste over præcist hvilke konti du skal bogføre på i Dinero når du har kørt lønnen og danløn selv klarer APT og skat

Ked af at det ikke var så helt simpelt, men i alle fald, en del til løn en del til skat og hver gang modkonto enten udestående eller direkte bank hvis din løn og skat af den betales direkte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:26

Ronniva:

Hej

Jeg har lige brug for lidt kyndig/erfaren hjælp ift bogføring af løn (via Dinero).

Jeg er lige begyndt at lave regnskab for min kærestes firma, det har jeg tidligere gjort i mit eget firma også så er lidt bekendt med det - men jeg har dog aldrig skulle lave løn til en ansat før - så skal lige være sikker på at jeg ikke laver ged i det.

Mit spørgsmål til jer går på om der ikke skal være en modkonto når jeg bogfører lønnen? 

Ifgl. guiden på Dinero.dk er der ikke anført nogen modkonto og i mit hovede havde jeg en ide om at det skulle der altid være når man bogførte.

Håber der lige er en skarp regnskabs-guru derude som kan komme med et par hjælpende ord.

På forhånd tak - Ronni :)

Hej Ronni.

Guiden på Dinero er rigtig nok - jeg har selv lavet den ;). Bruger den selv når jeg bogfører løn herinde.

Grunden til der ikke er en modkonto er, at bilaget gør i nul. Banken har en postering for sig selv.

I fremtiden kan du også bruge Danløn -> og den kan bogfører automatisk for dig :

">

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 10. Feb 14
Skrevet kl. 13:42

Hej Rasmus

Tak for svaret!

Nu er jeg dog en smule i tvivl, iflg John Hannover som har skrevet første svar skriver han at der altid skal være en modkonto - hvilket også var sådan jeg havde forstået det, for at man kan flytte fra konto til en anden og debitere/kreditere korrekt.

Men det er altså ikke nødvendigt når man gør det på denne måde?

Mvh 

Ronni

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:19

Ronniva:

Hej Rasmus

Tak for svaret!

Nu er jeg dog en smule i tvivl, iflg John Hannover som har skrevet første svar skriver han at der altid skal være en modkonto - hvilket også var sådan jeg havde forstået det, for at man kan flytte fra konto til en anden og debitere/kreditere korrekt.

Men det er altså ikke nødvendigt når man gør det på denne måde?

Mvh 

Ronni

Hej Ronni.

Har læst John's post og tror måske han tænker at der altid skal bogføres lige meget i hver side (omtalt debet/kredit).

Du kan roligt bogføre det på den måde :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 10. Feb 14
Skrevet kl. 14:33

Super - jeg prøver mig frem!

Tak for hjælpen og ha en skøn dag! :)

Mvh

Ronni

Tilmeldt 10. Feb 14
Skrevet kl. 17:11

Hej Rasmus

Nu har jeg været i gang med bogføring af løn i kassekladden i Dinero og fulgt din guide og råd, men når jeg nu forsøger at bogføre kladden bliver jeg mødt af en fejl - sjovt nok ud for hver af de linjer hvor jeg ikke har indtastet en modkonto.

Jeg får fejlen at: "Bilagsbalancen skal være nul" - men det er den også, "Balance: 0,00" står der klart og tydeligt i toppen af skærmen og banken stemmer und alles.

Alle de andre linjer i kassekladden hvor jeg har anført en modkonto melder den ingen fejl, men det gør den ved alle dem som har med løn at gøre hvor jeg ikke har anført en modkonto.

Any good ideas til hvad det kan skyldes når du siger at du du sagtens kan bogføre på denne måde?

På forhånd tak!

Ronni

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:33

Ronniva:

Hej Rasmus

Nu har jeg været i gang med bogføring af løn i kassekladden i Dinero og fulgt din guide og råd, men når jeg nu forsøger at bogføre kladden bliver jeg mødt af en fejl - sjovt nok ud for hver af de linjer hvor jeg ikke har indtastet en modkonto.

Jeg får fejlen at: "Bilagsbalancen skal være nul" - men det er den også, "Balance: 0,00" står der klart og tydeligt i toppen af skærmen og banken stemmer und alles.

Alle de andre linjer i kassekladden hvor jeg har anført en modkonto melder den ingen fejl, men det gør den ved alle dem som har med løn at gøre hvor jeg ikke har anført en modkonto.

Any good ideas til hvad det kan skyldes når du siger at du du sagtens kan bogføre på denne måde?

På forhånd tak!

Ronni

Hej Ronni.

Prøv at sende en mail til support@dinero.dk med dit problem og ID (står i bunden af skærmen når du er logget ind).

Så kigger vi på det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 10. Feb 14
Skrevet kl. 13:20

Hej Rasmus

Super det vil jeg gøre - tak.

Mvh

Ronni

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)