Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske firmaer og det franske marked

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil lige som indledning sige at jeg har boet og arbejdet i Frankrig i de sidste 15 år. Jeg har i et stykke tid overvejet at gradvist blive selvstændig. Min drøm er at arbejde med danske firmaer som har eller som ønsker at have med Frankrig at gøre. Jeg forestiller mig danske firmaer som har brug for en professionel kompetence paa fransk såsom oversættelser, kommunikation, research, kontakt til lokale og offentlige myndigheder samt hjælp til administrative og salgsfremmende opgaver paa fransk. Jeg forestiller mig selv som en outsourcing partner for hovedsagelig mindre danske firmaer til løsning af diverse, konkrete ad hoc opgaver paa fransk/dansk i Frankrig.  Min erfaring viser at man er langt bedre stillet ved at bo i det pågældende land end hvis man blot har en uddannelse i fransk i Danmark - uden rigtig at have haft det franske erhvervsliv og kultur på tæt hold. Jeg har med rædsel set visse danske hjemmesider oversat til fransk som tydeligt bærer præg af manglende kendskab til det franske! Det skal lige siges at jeg elsker at lave oversættelser og har lang erfaring med dette. Men mine spørgsmål er: -         Ville dette have interesse for danske firmaer?-         Hvilke problemer kan I, som jo bor og arbejder i Danmark, evt se ved dette?-         Hvordan i himlens navn finder man de rette firmaer? Mit nuværende job er på deltid, jeg arbejder hovedsageligt fra mit hjemmekontor hvilket giver mig en rigtig god fleksibilitet til at starte noget gradvist op. På forhånd tak. Den frankofile

 

Fra Hedehusene
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frankofil,

jeg fandt ved et tilfælde dette gamle indlæg du har skrevet.

Jeg blev i først omgang nysgerrig efter om du har gjort mere ved din idé.

Derefter går jeg selv rundt med nogle tanker om at bruge mit franske i et job. Jeg har en fransk baggrund og taler og skriver sproget flydende. Jeg vil helst være selvstændig, men ved ikke helt hvor jeg skal starte. 

Jeg ved jeg kan oversætte/korrekturlæse både dansk/engelsk/fransk, men har desværre ikke papir på det (læs: jeg har ikke taget nogen tolk/translatør eksamen).

Hvor langt er du nået?

 

Venlig hilsen

DK-FR pigen

aka Helene

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DK-FR Pigen,

Jeg har lige startet et consulent firma i Frankrig, hvor en del af mit tilbud er hjaelp til danske virksomheder der vil etablere sig i Frankring.

Min e-mail er: kamille.munksgaard@gmail.com. Contact mig via mailen, saa kan jeg se om du kan bliver integreret...

 

Hilsen

 

Kamille Munksgaard

Nowe Consulting

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Min hjemmeside er ikke online endnu. Hvis du giver mig din email, saa sender jeg min brochure til dig.

Venlig Hilsen

Kamille

Fra Ejby
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle der ikke taler fransk, men som gerne vil vide hvad der roer sig i Frankrig:

 

http://detfranskemarked.blogspot.com/

 

Hilsen

Kamille

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

For jer der er vil vide mere om Nowe Consulting i Frankrig:

www.noweconsulting.com

 

En del af vores tilbud henvender sig til Franske SME'er. Men siden "Implementation in France" er for ikke-fransktalende udenlandske virksomheder:

http://www.noweconsulting.com/services/implementation-in-france/

 

Hilsen

Kamille

Fra København Ø
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kamille,

Jeg står for at skulle starte virksomhed i Frankrig sammen med en makker og har lige et par spm. som du sikkert kan svare på.

Hvad skal man forvente af udgifter til advokat og stat for etablering af et S.A.R.L?

Kan man være "almindelig" ansat et sted og samtidig blive autoentrepeneur og drive forretning i det regi?

Takker,

Peter

 

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

 

Svar nr 1 er, at du ikke behøves en advokat for at starte en SARL.

Proceduren er fløgende:

1) Udfærdigelse af "Les Status": Nævner de implicerede parter og deres rolle og andel i organisationen samt de overordnede regler for organisationens ledelse. Evt. udfærdigelse af Aktionærpakt: Beskiver virksomhedens funktion og magtfordeling mere indgående.


2) Udfærdigelse af PV (process verbal) for udnævnelse af bestyrelsesformand (gerant)


3) Offentligørelse af organisationens eksistens (det koster 150€)


4) For-registrering på internettet på den regionale "Greffe"s hjemmeside

5) åbne en bankkonto for at deponere kapitalen. Ifølge loven kan man åbne en SARL med en kapital på 1€, men i den virkelige verden er det ikke nemt at blive accepteret af en bank, hvis kapitalen er mindre end 100-500€.


6) Endelig registrering hos den regionale Greffe (det koster 85€). Det er Le Greffe der udsteder den såkaldte K-bis med virksomhedens identitetsnummer.


7) Oplyse skattevæsnet om virksomhedens eksistens for at få et VAT nummer

 

Svar 2:

Yes, du kan godt være autoentrepreneur og arbejde fultid i et andet firma ved siden af.

 

Hvis du har brug for hjælp med at oprette din SARL er der hjemmesider der kan hjælpe at udføre med de ovestående dokumenter (uden aktionærpakt), det koster ca. 900€ de nævnte udgifter indkluderet.

Hvis du har lyst, kan Nowe Consulting også udføre denne process, vi tager 500€ for det eksklusive de nævnte udgifter, og så får du personlig betjening :-)

Hvis du vil have udført en aktionærpakt, så koster det 500€ hos Nowe Consulting.

Mvh

Kamille Munksgaard

kmunksgaard@noweconsulting.com

+33 6 59 64 44 89

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)