Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

best practice ved "Tabs" Javascript vs selvstændig URL...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et spørgsmål som jeg håber at i kan svare mig på

Vi står overfor et redesign af en del af vores website og vi er lidt i tvivl om hvad der er ”best practice”…

Vi har besluttet os for en løsning hvor vores tekstindhold bliver fordelt ud på nogle tabs, men vi er ikke sikre om vi skal lave en løsning hvor alle tabs har den samme URL (f.eks. ved hjælp af Java script) eller om det er at foretrække at hver tab har sin egen URL

Hvad er at foretrække et højere antal URL’er vs længere indhold på færre URL’er?

Hvad er fordelene og ulemperne ved de to løsninger og hvad ville i foretrække?

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

tobs:
Hvad er at foretrække et højere antal URL’er vs længere indhold på færre URL’er?

Hvad er fordelene og ulemperne ved de to løsninger og hvad ville i foretrække?

Det afhænger af konteksten.

Hvis indholdet i tabs understøtter indeholdet på den side man er på, giver det god mening at lave det som javascript. F.eks. på en webshop hvor man er på et produkt kan kan skifte mellem tabs der viser beskrivelse, tekniske specs, og lign. der alt sammen omhandler det samme som den side man er på.

Hvis det er helt unikke sider giver det normalt mening at lave dem som unikke url'er. Men det er mere en smagssag. I skal dog være opmærksom på evt. ulemper med seo hvis det er vigtigt til det website i laver. Om seo udfordingerne med javascript url'er er blevet bedre ved jeg ikke, det kan en seo mand nok svare på.

Hvis i laver det som javascript tabs, så sørg for at de stadig har en unik url vha. javascript hashbang url'er (søg google: javascript hashbang urls). Så man kan 'gå tilbage' i browserne, dele link, bookmarke, refresh, mv. uden at man ryger væk fra det indhold man er på.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)