Hej,
Jeg har i længere tid gået med ideen om at starte mit eget fitness center.
Selvfølgelig er jeg klar over at markedet er særdeles presset, af de store spillere, men med hårdt arbejde og passion for emnet, ja hvem siger så det ikke skulle kunne lykkes?!
Selve ideen går på et såkaldt "raw" fitnesscenter, altså et lidt mindre center, hvor fokus er på vægte og maskiner, og ikke på hold træning.
Det skal være et nøglekort center, hvor der er mulighed for at komme stort set hele døgnet, så alle kan komme i en travl hverdag.
Jeg er bestemt ikke interesseret i at det skal være et doping center, men at det skal være et sted hvor alle er velkommene.
Jeg har et lokale, som jeg regner med jeg ville kunne få, med god plads, god indretning til et fitness center, samt fine parkerings muligheder.
Der skal der renoveres/friskes op, samt etableres omklædning med bademuligheder.
Det er lykkedes mig at finde et etablerings budget samt et driftsbudget på nettet, som jeg syntes ser forholdsvis fornuftigt ud.
Jeg har en potentiel makker, som er udannet personlig træner, en ting som selvfølgelig også skulle bruges i forbindelse med det daglige arbejde i centeret, ved at hjælpe medlemmerne.
Jeg er interesseret i at høre fra andre der har erfaring med:
- leasing af kvalitets udstyr.
- Aftaler med levering af salgsvarer (proteinshakes, vand, osv)
- Løsninger på nøglekorts center
- skabløsninger der virker!
Og selvfølgelig vil jeg meget gerne høre folk med generelle erfaringer fra branchen.
Ser frem til at høre input, også gerne negative så længe de også er en smule konstruktive.
:)
Hej Patrick.
Jeg er ikke indenfor branchen, men har som kunde i et fitness center måske nogle konstruktive ting, som du kunne bruge:
- Jeg har gået i fitness center i Roskilde i Fitness World. I de travle timer, hvor der var mange, skulle man ofte vente på en maskine eller bænk. Derudover kunne selve bademiljøet være bedre - standarden var ikke den bedste. Man kan selvfølgelig spørge sig selv om, hvad skal du bruge det til? Nu ved jeg ikke, hvor du har tænkt dig, at have dit fitnesscenter henne, men min pointe er, at det kunne være en god ide at undersøge dine konkurrenter på markedet. Jeg kan allerede høre, at du har nogle ting, hvor du vil prøve at differentiere dig og være bedre end dine konkurrenter. Men måske du kunne differentiere dig endnu mere og tilbyde noget, der er endnu bedre.
Lad os sige i mit tilfælde, at du oprettede et fitnesscenter i Roskilde, hvor du reklamerede med, at man ALDRIG skulle vente på en maskine eller bænk for at kunne træne, så ville jeg bestemt have været interesseret.
Uden at have erfaringer indenfor "nøglekorts-centre", så tænker jeg umiddelbart nogle ting:
- Hvordan sikrer du, at der ikke bliver begået hærværk, vold eller voldtægt?
- Hvordan sikrer du, at der ikke bliver stjålet ting?
- Hvordan sikrer du, at folk ikke låner kort til hinanden og tager venner med i fitness?
- Der er garanteret flere ting, man skal være klar over inden. (Det er vel derfor du spørg)
Et raw center var faktisk lige det jeg kunne have brugt i Roskilde. Problemet er bare at disse centre oftest flyder med sjove sager. Når det er sagt, hvordan sikrer du, at der ikke gør dette og at dit center også kan være for "almindelige mennesker"?
- Derudover kunne der være en sjov ting. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men fitness centrene i kæderne(fitness world, fitness dk osv) er der altid fjernsyn og radio. Det sjove er, at programmerne ikke egner sig til træning og det gør radioprogrammet heller ikke. Det kunne være fedt med et center, der rent faktisk havde ordentligt musik til træningen, hvis der overhovedet skal være musik. Derudover kunne det være fedt med scenesekvenser fra for eksempel Rocky eller for eksempel filmen om Arnold Schwarzeneggers forsøg på at blive mester Olympic for sjette gang. Dette kunne måske booste motivationen til at "pumpe" endnu hårdere.
Bare lige en nogle tanker. Måske du kunne bruge det til noget. :)