Hej, ja som det forlyder skal jeg have opsat dns hos gratisdns.dk hvor jeg netop har købt to domainer (dog har jeg ikke fået bekræftigelse fra dk-hostmaster endnu??)
Jeg skal have flere websites til at køre på denne server og den er inddelt i flere webspaces.. Men hvordan i plesk kobler jeg webspaces sammen med domaine?
Når du tilføjer dit 'webspace' i plesk, så taster du dit domæne ind.
Domænet skal peges til din IP, og Plesk internt finder selv ud af hvor domænet skal hen.
Det er derfor du både kan oprette flere webspaces (forskellige konti), eller tilføje dine domæner i én webspace. Når du tilføjer et domæne et sted, så kalder plesk en masse interne systemer, som sørger for at din DNS zonefil bliver oprettet, din virtualhost for dit domæne osv.
Alt web relateret i plesk kan du finde på serveren i:
/var/www/vhosts/<domæne> - hvis jeg husker rigtigt.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Hvad angår opsætning af DNS, så har jeg vist ikke fået gjort det rigtigt, da det stadig ikke virker, men ved slet ikke om mit domaine er aktivt, da jeg ikke har modtaget noget fra dk-hostmaster endnu?
Hvor hurtigt efter bestilling hos gratisdns virker ens domaine
Hvad angår opsætning af DNS, så har jeg vist ikke fået gjort det rigtigt, da det stadig ikke virker, men ved slet ikke om mit domaine er aktivt, da jeg ikke har modtaget noget fra dk-hostmaster endnu?
Hvor hurtigt efter bestilling hos gratisdns virker ens domaine
Hvis du bestiller et domæne kl 14.30, så vil det blive sendt til registering, og registering vil ske kl. 14.59, du vil modtage email fra DK-Hostmaster om at godkende dit domæne, og hvis du godkender det, så vil det være aktivt kl 16.10 såfremt du aktivere det inden kl 15.59.
Så det undre mig meget du stadig intet har modtaget.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.