Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motionscenter biletter til de ansatte

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der nogen paragraffer jeg kan bruge til at give mine medarbejdere et motionscenter kort? Jeg har 3 programmører , og mig selv som alle sammen trænger til at motionere og jeg ville gerne betale for motionscentret.

Kan jeg gøre det? (hvis nej, hvorfor kan google så?) og hvis ja, hvordan gør jeg så ? :) 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:07

Nej. Klokkerent!

Virksomheder, som har et motionscenter internt i virksomheden, kan trække omkostningerne til etablering og drift fra både moms- og skattemæssigt.

Men det er ikke tilladt - heller ikke mod delvis egenbetaling - at betale for medarbejderes billetter/medlemsskab af en fitnessklub eller tilsvarende. Hvis man betaler det, bliver medarbejderne skattepligtige af beløbet, og så kommer det jo ud på et, dvs. der er ingen skattemæssig besparelse.

Dokumentation:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=337720&vId=200917&search=motionscenter

og

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1659867&vId=0&search=motionscenter

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:25

Men man må vel gerne lave en barter handel?

I kan vel altid tilbyde motionscentret lidt programmering af fx. deres hjemmeside - kunne ihvertfald være en idé. Det er vel både lovligt også holder 'udgifterne' sig i firmaet?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:37

Nej! Der er ingen forskel på, om medarbejderne bliver skattepligtige af ydelsen uanset om betalingsenheden er dkk, med barterkroner eller varer/tjenesteydelser.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:18

Nu er jeg fuldstændig ligeglad med beskattelse eller ej ... jeg vil bare vide hvordan det gøres. Det skal være gratis for den ansatte, dvs så kan jeg vel betale "blodpenge" til skattefar direkte?

Det drejer sig for mig om at få dem igang med at røre sig, så må det jo koste det som det koster.

Noget andet er at det undrer mig de har tilbud som f.eks. det her:

http://www.skive-badeland.dk/Default.asp?ID=470

Hvis du siger det er helt forbudt? 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:48

Du må gerne betale det - men det skal indberettes til SKAT som skattepligtig indkomst, og udgiften er ikke omfattet af den såkaldte bagatelgrænse, som eller dækker lidt af hvert... Jeg ville gøre det via lønsystemet, hvis det var mig, der skulle ordne det. Og sikre mig, at medarbejderne har forstået, at det er et reelt og beskattet løntillæg, det motionscenterkort.

Jeg kan godt se, at Skive Badeland lægger op til "ordninger", men her skal du lægge vægt på, at når du køber meget, får du rabat. Det er, hvad de reklamerer for.  Hvis det havde været en fradragsberettiget udgift, ville de sikkert have nævnt det, ligesom kunsforeninger, frokostordninger, pendlerordninger, massageordninger og mange andre frynsegoder helt eller delvist er. Og hvor dem, der sælger ydelsen eller varen ofte pointerer netop dette.

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:24

der er en del fitnesscentre der tilbyder firma-ordninger. fx. betaler virksomheden for et reklameskilt i centret, i pakker er også 2 fitnesskort til fri træning til medarbejderne - ved denne løsning kan du trække beløbet fra også momsen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:10

Som udgangspunkt ikke nej. Det handler blot om at man kalder tingene noget andet end hvad det reelt er, og det vil Skat i visse tilfælde kunne tilsidesætte, hvis det kan godtgøres at betalingen for reklameskiltet reelt set er betaling af fittnesskort, og det er ikke svært.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)