Hej har længe gerne ville åbne en webshop. og min seneste ide er, at der skal sælges parfume mm. Det eneste problem er, hvordan jeg skal få fat i producenterne osv. Eftersom jeg er ny, og ikke har så godt styr på alt det der, tænkte jeg om der var nogle der kendte, en god måde at få kontakt til dem på og betaler det sig i det hele taget for producenten, at sælge parfume til mig. Det er jo ikke ligefrem, de største mængder jeg skal have købt ind, til at starte med.. Ud over det, hvilke formor for afgift skal der så betales, når du importere parfume fra udlandet f.eks Tyskland?
Det eneste problem er, hvordan jeg skal få fat i producenterne osv. Eftersom jeg er ny, og ikke har så godt styr på alt det der, tænkte jeg om der var nogle der kendte, en god måde at få kontakt til dem på og betaler det sig i det hele taget for producenten, at sælge parfume til mig. Det er jo ikke ligefrem, de største mængder jeg skal have købt ind, til at starte med..
Jeg vil anbefale at du finder en grossist, som kan sælge parfume i mindre mængder, da jeg ikke tror at producenterne vil sælge direkte til dig, når du køber små ordre, samtidig er det også nemmere for dig at købe gennem en eller flere grossister!
Hilsen
Mads
Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.
Tusind tak, det ville jeg aldrig være fundet frem til selv, men hvad med diverseafgifter, hvad koster det f.eks at få det importeret ca?
og er der andre formor for udgifter?
Ud over det, bliver det så ikke utrolig dyrt, eftersom parfume ikke ligefrem er billigt i butikkerne? Jeg tænker på om det kan betale sig, eller om det løber op i alt for store mængder, hvis du skal kunne tjene på det. Jeg er meget ny i faget og har derfor ikke de største ressourcer.
Sidder lidt i samme situation bare inden for tøj, jeg startede med at kontakte diverse leverandører som så vidersendte mig til den danske sælger, agent, grossist etc. finder du så en som er interesseret i dit projekt, vil jeg sige en god start er, at høre hvad de mener, men du skal vide, at alle ovennævnte ting + at lave en webshop, er ikke bare lige noget man gør, det kræver sindsygt hårdt arbejde, en masse tid, gåpåmod og nogle penge :-)
Mange tak og i lige måde! Men Du har ret, det kræver meget arbejde, også mere end jeg i starten troede. Gåpåmod er bestemt ikke det der mangler, og pengene går lige men problemet er, at jeg ikke har styr på hvordan man skaffer diverse tilladelser, hvordan men finder folk til at hjælpe med at starte min webshop, og som sagt, hvordan man for fat i en grossist. Jeg er meget ny i faget, men jeg har heller aldrig været i noget der har interesseret mig så meget!
Parfumer laves ik af mærkerne selv, men det er solgt ud på licenser til f.eks Loreal, Inter Parfums, Procter and Gamble, Coty mm.
Dem kan du ik handle med, med mindre du kan aftage enormt store partier. Derimod findes der mange grossister af parfumer i f.eks England, Tyskland, Frankrig og Italien, hvor du kan købe små mængder, og hvor du selv kan vælge mærker, størrelser mm.
Der er ingen afgifter på import af parfume fra et andet EU land, og du må KUN købe parfumerne engros i EU, hvis du vil sælge dem på en webshop. Ellers får du problemer med mærkerne...