Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låne penge fra udlandet - er der specielle regler?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer..

Jeg står og skal låne nogle penge fra min bror som bor i USA.. det drejer sig om 1 mio kr..

Hvad skal man være opmærksom på af skatte regler i Danmark.  jeg har lavet en aftale på at afdrage 30000 kr hver måned .. Dette er en rentefrit lån.. 

er der nogle speciel regler af hensyn til lån i udelandet??

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej mongilla

Jeg har rettet din overskrift lidt, for før kunne man tro, at du prøver at låne penge ud eller formidler udenlandske lån :-)

Jeg ved ikke meget om lån, men ser dog ikke den store forskel på at oprette et privatlån i DK eller fra et andet land. Derimod ved jeg, at det vil være meget vigtigt, at få lavet en låneaftale og få skrevet den ned korrekt. Det er jo ikke småpenge, det drejer sig om. Så efter min mening skal du tage fat i en advokat (evt. også en revisor) og få det gjort på den rigtige måde.

Hvis pengene skal indgå i dit firma, mener jeg også, der er forskel på, om du driver en enkeltmandsvirksomhed eller et ApS.

Men jeg håber, der kommer nogle kloge hoveder på banen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:50

Hvis du sørger for at din låneaftale opfylder nedenstående punkter vil der ikke være problemer med SKAT

1) Er tale om et reelt gældsforhold.
2) Forinden oprettes og underskrives et gældsbrev.
3) I gældsbrevet indflettes et vilkår om, at din bror til enhver tid kan kræve hele restgælden indfriet med kort varsel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)