Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-kasse, forsikring og bank

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har startet en lille virksomhed, som beskæftiger sig med det man vel kan kalde facility services, primært indenfor detailhandlen og restaurationsbranchen, men også privat. Det går fint med at skaffe kunder og jeg skal til at ansætte to-tre medarbejdere over sommeren. Herligt! MEN! Har I et forslag til, hvilken A-kasse jeg skal melde mig ind i med den type branche? Og hvilket forsikringsselskab kan I anbefale (her tænker jeg mest på de ansatte) og så det helt store forkromede spørgsmål: hvilken bank er mon til at snakke med som lille nystartet virksomhed?

Jacob, Beauville

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

A kasse - ASE eller DANA som er gode til selvstændige

Forsikringsselskab - bed om tilbud fra mindst 3 forskellige ud fra helt konkret beskrivelse af dit behov

Bank - start med den du forhåbentlig er god kunde i idag. Det er oftest lettest -. ellers læs lidt om at FÅ BANK :) Og læs evt også her om forskel på ERHVERVSKONTO/PERSONLIG KONTO 

Jeg vil mene, at med ansatte vil du måske også på et tidspunkt skulle overveje din virksomhedsform . om du evt skal drive det i selskabsform for at undgå en del af din risiko, men det er en anden og længere diskussion

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Fürst Godske:
Har I et forslag til, hvilken A-kasse jeg skal melde mig ind i med den type branche?

Da du jo skal til at være arbejdsgiver, vil KA være et godt valg = http://www.ka.dk/

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Krifa Erhverv
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jakob.

Jeg kan ikke være helt objektiv, hvis jeg skal anbefale dig en a-kasse for selvstændige, da jeg selv arbejder i Kristelig A-kasse for Selvstændige (KrifaErhverv). Men jeg synes du skal tjekke vores hjemmeside også, for at se hvad vi kan tilbyde dig.

Objektivt kan jeg dog vejlede dig om følgende. Du skal tænke på at en a-kasse forsikring, primært er din personlige a-kasse forsikring, til hvis du må lukke virksomheden igen og skal have dagpenge. Betingelserne for dagpenge er ens i samtlige a-kasser. Men kig på hvad A-kassen kan tilbyde dig af tillægsydelser. Specielt set i forhold til, at du ikke blot er selvstændig, men også skal til at være arbejdsgiver. Der er et stort spring fra at være alene i virksomheden, og til at skulle have ansatte også. Administration af løn og feriepenge. Sygedagpengeforsikring. Det at være leder. Tvister imellem dig og de ansatte. Ansættelsesret og meget andet.

Forhold dig til, hvilke behov du har eller kan få, og kig på hvilke a-kasser der kan tilbyde dig de løsninger DU tror på. Det er faktisk lidt af en tillidserklæring af vælge a-kasse, ligesom det også er det, når man vælger bank eller forsikringsselskab.

 

Hanrik Lassen

Krifa Erhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)