Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål - Jeg er i krise på mit vigtigste søgeord!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO eksperter,

Jeg har hjemmeside NemProgrammering.dk 

Et af mine vigtigste søgeord er "Lav din egen hjemmeside", da det er hovedemnet på NemProgrammering.dk

Jeg har dog oplevet at jeg de seneste 4-5 mdr er droppet længere og længere ned på den første side med dette søgeord.

Førhen lå jeg nr 2-3 stk, men er næsten snart på vej på side 2!!

Jeg har læst en masse og lave en masse forbedringer på siden. Når jeg tjekker mine konkurenter, så burde min side også performe bedre ( langt flere backlinks, acenitet, indhold / text/code ratio etc)

MEN de ligger bedre end mig alligvel...

Så slog det mig... Penguin opdateringen...

Her på Amino har jeg over 600 indlæg og jeg er også aktiv på andre foraer. Alle steder har jeg et "Lav din egen hjemmeside" link stående i signaturen, og måske er det de her 600-800 ens ankertekster til samme side der rammer mig hårdt lige pludselig.

Derfor har jeg nu her på Amino lavet den om til "Lav din egen hjemmeside gratis fra bunden" og "Lav din egen hjemmeside nemt og gratis" osv osv på andre foraer  - så ankerteksten ikke er den samme overalt.

Tror i det vil hjælpe, eller måske er der andet jeg har overset?

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Både og vil jeg mene.

Google har jo allerede indekseret dine links, så blot fordi at du opdaterer din ankertekst, så får de ikke nødvendigvis besked om det.

Kommer de derimod forbi en af siderne vil de formentlig opdatere ankerteksten.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil også være en fordel at bruge andre ankertekste. Ikke nødvendigvis nogen du vil ranke på, men for at få det til at se mere naturligt ud. Det kan være ting som 'besøg siden her', 'klik her', eller blot nøgne links. Det er i hvertfald hvad jeg har læst mig til.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas.

Umiddelbart lyder det, som om du fokuserer vel meget på forum signaturlinks i din linkprofil. Har du flere hundrede links med ens destination og ankertekst fra samme domæne, vægter de ikke nær så meget som selv langt færre og varierede links fra flere forskellige domæner med relateret indhold.

Det er efterhånden mange brugere her på Amino også blevet opmærksomme på, hvilket har gjort, at en del af dem ikke længere linker med det for deres forretning / website primære søgeord som ankertekst i deres signaturlinks.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

NU er jeg ikke ekspert, men hvis det var mig vil jeg nu kigge lidt på din egen side.

Jeg ville ændre H1-tag til "Lav din egen hjemmeside med Nem.....dk" i stedet for "velkommen til ...."

Indsætte en overskrift i H2-tag over den store tekst blok, hvor også lav din egen hjemme indgår i.

Også måske nævne det en enkelt gang i tekstblokken

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Og tak for jeres feedback!

I har nok ret i at min links ikke vil blive opdateret medmindre Google kigger forbi alle mine indlæg igen. Men Synes det er bedre at forsøge at ændre dem, da det virker som den rigtige ting at gøre. At de så ikke alle bliver opdaget er så ærgeligt, men hvis bare 50-100 kan ændres har jeg vel vundet lidt.

Min linkprofil består af mange andre links end signatur links, men eftersom jeg er aktiv mange steder og typisk anvender sigantur, så vil min linkprofil nok bære præg af siganturlinks ja...

Men mit næste spørgsmål ville så være: Skal jeg helt undgå mit søgeord i ankerteksten i disse siganturer eller er det bedst at lave forskellige variationer af det, hvor man tilføjer andre ord osv.?

f.eks:

Lav din egen hjemmeside gratis

Lær at lave din egen hjemmeside

etc.

Burde jeg måske istedet bare have "NemProgrammering.dk" som ankertekst?

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan se at fra de her 3 domains for du sitewide links

dem bør du skaffe dig af med

 

beginnertuts.com  
netkoder.dk
npws.dk

 

 

 

 

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Tak for dit input NPWS.dk og beginnertuts.com kan jeg selv rette, men netkoder ejer jeg desværre ikke selv.

Måske skulle jeg kontakte ejeren og se om han/hun vil rette det.

Mvh.

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme

vedr de 2 første kan du evt smide en if ind foran link

så de kun bliver vist eks på forsiden

vedr den sidste skriv til dem og se om de ikke vil fjerne linket

hvis det ikke hjælper laver du en disavow på den

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Overvej at lave din amino signature om til for eksempel:

" www.nemprogrammering.dk - her kan du let lære at lave din egen hjemmeside." eller lignende

og så bare lad din URL være det klikbare link

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)