Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ØÆÅ i Domaine?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 70
Fra  K.S. Nielsen - Rør og Stålbyg ApS Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil lige høre omkring jeres erfaringen med domainer med øæå?

Hjemmesiden er kun beregnet til brug i danmark, så engelske tastetur osv, det har ingen indflydelse.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:48

Da jeg købte Gæsteblog.dk, oprettede jeg en mail til den. Da jeg så forsøgte at sætte den op i Messenger mail (har glemt navnet), gik det helt galt. Programmet kunne ikke tyde æ. Det jeg istedet gjorde var at bruge gaesteblog.dk som hoved domæne, med æ-versionen til redirect. Så kan æ versionen bruges til markedsføring, men ae til link uden at nogen programmer brokker sig.

Det var et rod, så jeg ville nok anbefale dig at styre uden om det, og så bruge det til redirect.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 11
Fra  K.S. Nielsen - Rør og Stålbyg ApS Skrevet kl. 19:57

Så du mener købe domainet, og så pege et aa oe ae, over på øæå domaine? Således der står åøæ i browseren, men man kan bruge ae aa oe til de steder som ikke..

Mit domaine har noget med "drømme" og gøre, så derfor spørgsmålet.. Tænker så at købe både xxxxdroemme.dk, xxxxdromme.dk og xxxxdrømme.dk

Så vil jeg pege xxxxdroemme.dk, xxxxdromme.dk over på xxxxdrømme.dk (Så det står i browser - ser helst det er drømme der står i browser)

Men alle domainer skal pege til en server ip, da jeg har en dedicered server i tyskland.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 12:53

Hej Kim

Det er ganske rigtig at det kan give en række problemer at have æ, ø og å i sit domæne.

Du skal kun købe to domæner: XXdrømme.dk og XXdroemme.dk 
Så vidt jeg ved, har søgemaskinerne lettest ved at afkode "oe" som et ø.

Når dine servere står i tyskland, kan du købe en DNS pegning for 60 kr/årligt og pege dine domæner ned på din servers IP-adresse.
Det kan du også få hos Gratis DNS eller du kan købe det f.eks. på vores hjemmeside, vor du så vil kunne ringe til vores support hvis der er noget i er i tvivl om. 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 11
Fra  K.S. Nielsen - Rør og Stålbyg ApS Skrevet kl. 12:58

Så jeg faktisk skal betale for at pege mit domaine til min server, troede egentlig det var meget logisk at det var med et domaine når man købte det, hvad skulle man ellers bare bruge domain navnet til, det skal jo hænge sammen med noget. :)

Men det kan gøres gratis hos gratis dns eller hvordan? - Er der nogen service der er bedre end andre?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 13:16

Det er der faktisk mange der misforstår, så jeg kan godt forstå du undrer dig. 
Når du køber et domæne, er det blot et navn du køber rettigheden til.

Du kan gratis pege domænet ned på din server via Gratis DNS og den eneste forskel der er ved at vælge os eller en anden udbyder, hvor du skal betale 60 kr, det er adgangen til support, hvor vi både tilbyder mail og telefonsupport. 

Men selve domænet skal du have uanset hvad :-)

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47

Hvis du køber domænerne hos http://www.webhosting.dk/ eller som nævnt hos gratisdns, kan du gratis pege dem til din server i tyskland.

Hos webhosting.dk koster de kun 44 kr. pr. stk.

---

Hvis du vil undgå problemer, så benyt xxxdroemme.dk til både hjemmeside og e-mail.

Køb også xxxdrømme.dk og lav et 301 redirect til hoveddomænet (xxxdroemme.dk).

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:12

Hej Kim

Kim Sejer:
Så du mener købe domainet, og så pege et aa oe ae, over på øæå domaine? Således der står åøæ i browseren, men man kan bruge ae aa oe til de steder som ikke..

Du skal gøre sådan her : http://www.lalini.dk/domaenenavne-med-aeoa-skalskal-ikke/ 

Stor hilsen
/Brian 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)