Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO, hvad er det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er..

Jeg bliver mere og mere i tvivl når folk bruger begrebet SEO. Selv er det nyt for mig, og har aldrig oplevet det før jeg trådte ind som Amino her på sitet.

Jeg har prøvet at læse omkring SEO vha. andre debatindlæg, og nogle gange hører jeg at virksomheder tager flere tusinde kroner for "SEO", og andre gang læser jeg noget om, at man selv kan klare en søgeoptimering ved at ændre på nogle få ting på ens hjemmeside.. Og jeg synes det krydser lidt hinanden, og kan bare ikke komme frem til en endelig konklusion.

Derfor søger jeg en konkret svar på, hvad det omtalte - og meget populære - "SEO" betyder (gerne skåret helt ud i pap), og hvordan man benytter sig af det!

På forhånd mange mange tak! (: Det ville lette mit blodtryk at få det konkret at vide.

Mvh. Yngvi K. 

Dbh. Yngvi

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 00:11
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:30

Hej

SEO er en forkortelse af det engelske Search Engine Optimization.

På dansk oversætter vi det til søgemaskineoptimering.

Så det betyder nøjagtig det samme.

Venlig hilsen, Christian

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:25

Jeg begynder snart at miste troen.. SEO eksperterne dukker ikke helt frem (:

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 19:35

Hvad er det præcist du efterlyser svar på?

Christian har jo givet dig oversættelsen, altså at det er søgemaskineoptimering.

Søgemaskineoptimering består jo af rigtig mange elementer, lige fra teksindhold, linkstruktur, kodning, serveropsætning og et hav af andre ting. Man kan gøre rigtig meget selv, men nogle gange er det ikke nok og så skal man have fat i de tunge drenge/piger som koster kassen.

SEO er altså ikke bare en hyldevare som en cykelpumpe er det Smile

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:05

Utålmodighed er roden til al dynamik Big Smile

Hvis du afsætter ca. 100 timer foran din computer, og du benytter Google til at finde gode websteder om SEO, vil du kunne få et overordnet indtryk af, hvad det handler om. Hvis du vil være god til det selv, skal du starte nu - og så kan vi snakkes ved tidligst i 2009. Det er det lettere popsmarte svar.

Det lidt mere seriøse svar er, at det - som det netop er beskrevet i forrige indlæg - er en hollistisk "videnskab", der indbefatter alt fra semantisk ekvibrillisme over DYB viden om teknik til evnen til at være en desperado uden at være det for meget.

Nogle gange skal man træffe et valg: Vil du vide alt om, hvad kirurgen gør i dit knæ - eller vil du kunne være lykkelig med at kunne løbe og gå normalt? De fleste vælger at sætte sig alt for lidt ind i SEO - og så lander de i kløerne på XXX og YYY, som du kan finde med søgefunktionen her på Amino. Nogle få sætter sig præcist nok ind i stoffet til at kunne foretage et kvalificeret valg af SEO udbyder - og de vinder.

Så hvem af dem er du? Ham, der begynder at studere nu og bliver en SEO'er om nogle år, ham der bare køber det første tilbud eller ham, der lige skal snuse lidt først? 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:16

"Derfor søger jeg en konkret svar på, hvad det omtalte - og meget populære - "SEO" betyder (gerne skåret helt ud i pap), og hvordan man benytter sig af det!"

Det tolkede jeg - og sikkert de fleste herinde som "Hvad betyder ordet SEO".

Men det du mener er åbentbart: Hvad ligger der bag ordet SEO.

Det synes jeg Thomas, i overordnede vendinger, har svaret flot på.

Jeg gør det mere præcist i Søgeoptimeringsrapporten, der er en koncentreret trin for trin manual over, hvordan du selv kan søgemaskineoptimere din hjemmeside.

Venlig hilsen, Christian

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:01

Mange tak for jeres dejlige svar. Jeg har fået en større forståelse for SEO, og jeg begynder at blive lidt klogere på det.

Mange tak!

Mvh. Yngvi! 

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)