Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg eller belåning af varelager

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi mangler likvid kapital til et par projekter. Flere forsøg på at rejse kapital på traditionel vis, bl.a. i Amino Kapital, er strandet af forskellige årsager.

Vi har udgivet klassiske CD'er siden mediets fremkomst og er lagerførende i (stort set) hele vores portefølje siden da. Det sælges løbende og foretages genoptryk, når det skønnes rentabelt. Det er ikke som med pop/rock, hvor en CD kun sælges så længe den er en nyheds. Vi sælger hele tiden fra vort bagkatalog. Omsætningshastigheden varierer og visse katalognumre flytter sig kun langsomt ... men sikkert.

Vi har i alt 48.000 CD'er på lager. De er alle i prisgruppen "Fuldpris", hvilket typisk vil være 149,50 i detailhandelen.

I dag barslede vi over formiddagskaffen med følgende luftkastel: Hvis vi kan skyde hele lageret af til bare 20 kr. pr. stk., ville vi stå med en lille million i hånden. Derefter ville vi så leve af genoptryk i små oplag, som er muligt, men lidt dyrere.

Vi er fuldt klar over, at varelager ikke er i høj kurs, når vi taler om sikkerhed for et lån, men alligevel ...?

Nogen har kan rådgive om vore muligheder for at bruge vort varelager som et springbrædt til nye investeringer?

Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 15:04

Hmmm, et ganske almindeligt og ikke særligt indviklet spørgsmål, skulle jeg mener.

Slet ingen der har et bud eller blot en kommentar?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:42

Hvordan er det med lydkvaliteten af de ældre cd'er i forhold til det materiale der bliver indspillet og udgivet i dag når vi udelukkende kigger på de klassiske musik?

Der vist sket flere revolutioner inden digital mastering / remastering siden cd-mediets fremkomst, og det kan sikkert virke som en hæmsko.
De første år med CD lød meget metalliske/diskante uden den helt store koncertoplevelse - hvor stor en del af oplaget er af "forældet kvalitet"?

Når man kigger på jeres CD-covers ser de også ud til at være af ældre dato - er der ikke mulighed for at skifte disse covers, uden den helt store udgift, eller er det helt urentabelt?

Der må da være mulighed for at lave et kæmpe realiserings-udsalg, da I må have en kæmpe database af gl. kunder, som man kan henvende sig til og tilbyde dem nogle rabatter - som naturligvis bliver større jo flere cd'ere de køber...

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 03:09

Der sendte du lige bolden til hjørne. Ok, jeg undersøger sagen og vender tilbage.

Jeg har ikke været i firmaet siden CD'en fremkomst og har i øvrigt ingen forstand på det tekniske, hvordan CD'øer produceres m.m. Jeg ved bare, at ingen af de varer vi har på lager er 40 å¨r gamle. De er alle genoptrykt hen ad vejen, men om der er sket en remastering i den forbindelse, ved jeg faktisk ikke.

Realiserings-udsalg er ikke en mulighed i vores butik, da 90% af selskabets egenproduktioner sælges globalt. Hjemmesiden er slet ikke gearet til noget sådant for nuværende. Selv om jeg arbejder på en ny og har planlagt en større kampagne for denne, har vi heller ikke online-kunder nok til at det vil batte til noget.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 08:12

Ikke at jeg har en snus forstand på det marked, men: 
90% globalt salg, jeres hjemmeside ikke egnet til "rabatslag"....Hvad med at sælge på ebay.com så, jeg er klar over at det kan give "mudder" hvis I sælger billigere på ebay under "eget" navn, men et alias er vist osse muligt? Det kan måske give lidt ekstra salg?

Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 08:22

Joeh, det er selvfølgelig/måske en mulighed, men alene antallet gør det uoverkommeligt. Hver annonce skal jo håndskrives og vi vil adrig komme i nærheden af et salg på den halve eller hele million kroner, som hele ideen startede med. Et par hundrede stykker ad den kanal ... måske.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)