Hej jeg har været i branchen en del år efterhånden og har solgt hjemmesider og webshop på mange forskellige måder lige pt. sælger vi open source som man kunderne ejer efterfølgende. Den måde som vi sælger på er at engangsbeløb hvor kunden betaler for vores assistance og derefter kan man frit vælge hosting/support hos os eller hoste selv så man har minimale udgifter. Men vi har en konkurrent som gør det supergodt med at bruge deres eget system med en super god service hvor man binder kunderne 1,2,3,4, og nogle gange helt op til 6 år. ( lidt vildt ). Så jeg overvejer at lave et alternativ til min egen model med at kunder evt. kan "afbetale" en hjemmeside over f. eks 2-3 år evt. med betaling pr. 3, 6 eller 12 måned i stedet for at gå ud og betale kr. 10.000-30.000 som opstart. Men hvordan foretrækker din virksomhed at handle når I køber ny hjemmesider og shop ? Vil i gerne bindes i nogle år frem i tiden og vil i gerne bide afdragene over og så evt. betale lidt mere ? vil I gerne have FULD support til jeres hjemmeside/shop ? hjælp os til at blive bedre til at forstå vores kunder som er små og mellemstore virksomheder mvh Kim Thrane Marketing Manager |
Kim Thrane:super god service hvor man binder kunderne 1,2,3,4, og nogle gange helt op til 6 år.
Ahhhr! God service + lang binding? Den tror jeg ikke helt på*.
Tiden er løbet fra den uvane med at binde kunder i årevis. Flere og flere virksomheder har set lyset, og reklamerer direkte med "ingen binding". Rigtig mange tilbyder afbetaling, men stadig uden at binde kunderne i mere end 6 mdr. - 1 år. Det tror jeg godt du kan tage som en indikation på, at lang binding ikke er en "service" kunderne sukker efter.
*Sagen er jo, at hvis man tilbyder en suveræn service, så behøver man ikke binde sine kunder. Så hold du dig til at give en super god service, så behøver du nemlig ikke udtænke andre måder hvorpå du kan holde på dine kunder. Og om en 3-4-5 år, så får du helt sikkert endnu flere kunder, når deres stavnsbinding hos Dana og Skandia, og hvad de ellers hedder, er udløbet.