Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af første webshop

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået lyst til at starte en webshop. Jeg har aldrig haft noget som minder om en virksomhed, så det ville være skønt, hvis jeg kunne få noget hjælp med at få dette skudt i gang. Jeg har kigget på at sælge lysestager gennem dropshipping, så jeg mangler selvfølgelig en leverandør til dette.

Derudover er jeg lidt i tvivl om hvad jeg gør mht. bogholderi og revisor, og så skal jeg selvfølgelig opsætte en hjemmeside. Her havde jeg tænkt mig at anvende wordpress, men det har jeg heller ikke så meget erfaring med.

Generelt ville det være skønt, hvis der var en der kunne komme med en struktureret "step-by-step" løsning til dette, som ville gøre det meget mere overskueligt for mig. Jeg er villig til at lære, så kom endelig med sider, hvor jeg kan læse om anvendelse af wordpress, regnskab, webhoteller etc.

Jeg glæder mig dog til at komme igang, så jeg håber på mange svar :)

Mvh

Christian

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Mit råd er, at du skal starte med din hjemmeside. Wordpress er en rigtig god idé, og hvis du starter den op hos fx. Unoeuro.com, eller Meebox.net, så kan du komme i gang for nogle få hundrede kroner. Begge webhoteller er suveræne til prisen.

Dernæst kan du installere Woocommerce, som er et gratis plugin til wordpress, og som gør din hjemmeside til en webshop.

Læs godt op på SEO, og installer WP SEO - plugin, på din Wordpress.

Hvis du vil snuse lidt til e-handel, så kan du vælge at starte ud med lidt affiliate. Dvs. du kan oprette varer, og artikler på din hjemmeside, som linker til en anden shop, som sælger varen, og du får så penge for enten klik, eller en procentdel af salget. Kig på partner-ads, de har en masse forskellige brancher og webshops. Det er nemt og gratis at komme i gang.

Samtidig med det, kan du søge efter leverandører til de varer som du selv ønsker at sælge.

Et godt og gratis regnskabsprogram, finder du faktisk her på Amino. Læs om Dinero her, og opret dig gratis. Du kan roligt starte med at oprette et testfirma, og derved blive klog på hvordan programmet virker, inden du for alvor skal i gang med det. Det er MEGET nemt og brugervenligt.

Held og lykke med din forretning :)

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også, at du skal starte med Dinero som regnskabssprogram. Det er supergodt og virkelig let at finde ud af. Plus det er gratis, som er virkelig fantastisk, når du er nystartet.

WordPress er et godt sted at starte, hvis du vil prøve kræfter med en webshop, uden at det skal koste alt for mange penge. Hvis du har mere tid end penge, kan jeg helt klart anbefale, at du prøver at sætte en webshop op i woocommerce. Hvis du vil have yderligere hjælp til det, har jeg skrevet en begynderguide til at få webshop ved hjælp af WordPress, som jeg hele tiden udvider. Du finder den her.

Hvis der er noget, som jeg forklarer dårligt her, er du meget velkommen til at skrive til mig, så lover jeg at guide dig i den rigtige retning.

Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dav igen

Tak for de detaljerede svar. Mht. den guide som blev posted, kan det så ikke gøres billigere? Så vidt jeg kan se løber det op i over 1000 bare for opsætningen af hjemmesiden. Er der ikke et billigere alternativ?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyngsøe:
Så vidt jeg kan se løber det op i over 1000 bare for opsætningen af hjemmesiden. Er der ikke et billigere alternativ?

Var det ikke en webshop du skulle starte ?. Og hvis du mener 1000kr er for meget bør du nok finde noget andet at bruge dine lommepenge på.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 31
Fra  Things4kids Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

At starte op koster mere når man ikke kan så meget selv... Så må man betale sig fra det. Det gælder vel for de fleste.

Men ikke undervurdér vigtigheden af at lave en forretningsplan og dertilhørende budget :) God vind herfra!

  <a href="http://www.things4kids.dk">Yes Things4kids- Barnevogne for alle! <a/>

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyngsøe:

Dav igen

Tak for de detaljerede svar. Mht. den guide som blev posted, kan det så ikke gøres billigere? Så vidt jeg kan se løber det op i over 1000 bare for opsætningen af hjemmesiden. Er der ikke et billigere alternativ?

prøv at gange det med 50 .. = kr. 50.000 så har du webshop og google markedsføring for 12 måneder.

der er jo andre webshop derude som bruger mange tusind kroner på at sælge det samme som du vil.

Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er 1000 kroner ikke så meget, når man har mere end en SU at bruge af. Jeg ville skam bare vide om der ikke var et billigere alternativ, men det lød ikke sådan. Det betyder selvfølgelig ikke at jeg vil droppe ideen helt, jeg vil bare tænke mere over det. Nu er det jo 3/4 af hvad jeg har at bruge for på en måned.

Jeg takker stadig for de brugbare indlæg. De har givet mig en god forståelse for realiteterne bag opsætningen af webshops. Hvad med revisor? Er det lovpligtigt at have en revisor tilknyttet?

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyngsøe:

Selvfølgelig er 1000 kroner ikke så meget, når man har mere end en SU at bruge af. Jeg ville skam bare vide om der ikke var et billigere alternativ, men det lød ikke sådan. Det betyder selvfølgelig ikke at jeg vil droppe ideen helt, jeg vil bare tænke mere over det. Nu er det jo 3/4 af hvad jeg har at bruge for på en måned.

Jeg takker stadig for de brugbare indlæg. De har givet mig en god forståelse for realiteterne bag opsætningen af webshops. Hvad med revisor? Er det lovpligtigt at have en revisor tilknyttet?

Revisor er ikke lovpligtigt hvis du starter en enkeltmandsvirksomhed.

Bare rolig, du kan sagtens komme i gang for langt, langt mindre end 50.000 kr. 

Du skal bare undersøge markedet, lave en forretningsplan og et budget - simpelthen for at skabe et overblik. :-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)