Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bon fra udlandet til brug i regnskabs programmet DINERO

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra skagen
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hej når jeg i regnskabsprogrammet DINERO vil sætte mine kvitteringer fra udlandet ind. og det er kviteringer fra EU eller mere præcist fra rumænien. hvordan regner den så deres form for moms ud ? feltet moms bliver ikke udfyldt og jeg ved ikke hvor man sætter deres moms ind feks 24% af prisen. Måske er det mig der ikke har forstået udenlanske restaurent kviteringer endu. for jeg momsen tilbage eller er det hele beløbet der kan trækkes fra ? jeg har kun været selvstændig i 4 måneder. så bær over med min uvidenhed. jeg vil bare gerne forstå det her. er der nogle her der kan hjælpe ?

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke den store revisor men jeg mener det er noget med du skal oprette en konto med den korrekte moms.

Gå ind i Regnskab > Kontoplan > Opret konto. Her opretter du en specifik konto med korrekt moms kode.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke trække den udenlandske moms fra. Foretager du varekøb i udlandet, skal de lave en bon uden moms på (altså således at du heller ikke betaler udenlandsk moms). 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal faktisk tilbagesøge momsen via SKATs hjemmeside

Hvis det er et mindre beløb, så accepterer SKAT, at du fratrækker beløbet i driften uden tilbagesøgning.
Men intet umiddelbart momsfradrag.

Hvis beløbet er væsentligt og du ikke tilbagesøger momsen, så må du heller ikke fratrække beløbet i driften. 

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jep enig med SWcotspain, bare uddybe

Man kan jo ikke som anden foreslog - bede om at slippe for momsen ved køb i udlandet, når man selv er i udlandet, det kræver jo at være sendes UD af det pågældende land, eller man gennemføre en besværlig momsrefusion og skal gennem procedure i lufthavnen f.eks.

Man må trække hele beløbet inkl. moms op til 50 € per land fra som driftsomkostning - ikke som moms noget af det, men det hele som en udgift uden moms. Er det over 50 € skal man ind og bede om refusion som SWcotspain beskrev, log på skat og der er et punkt om momsref fra EU - man skal ha en del oplysninger klar for at kunne gøre det, en lille tilfældig bon er nok besværlig at håndtere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra skagen
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for hjælpen. tror bare jeg smider de udenlandske kviteringer i en plastiklomme så må revisoren fortælle gøre med dem hvad han kan. man kan nemt bruge for meget tid på ingenting. havde tænkt jeg kunne bruge taxi boner osv uden alt for meget pjat. men tak for svarende.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)