lyder opmundrende for brugerne. Man kan vel sige, at indskydergaranti adskiller sig ved at andre går ind og dækker, men jeg tror gerne du har ret i at de er omfattet af den krævede garanti. På andet forum svarer en jura studerende - noget jeg ikke kan påstå jeg forstår:
CITAT Kravet om sikring af midler gælder kun for betalingsinstitutter, som udbyder betalingstjenester omfattet af bilag 1, og som samtidig udfører andre forretningsaktiviteter, jf. § 11, nr. 3. Hvis virksomheden udelukkende udøver aktiviteter som betalingsinstitut eller herudover kun udbyder driftsmæssige og nært tilknyttede accessoriske tjenesteydelser eller driver betalingssystemer, jf. § 11, nr. 1 og 2, stilles der ikke krav om sikring af brugermidler. CITAT SLUT
Det jeg ikke kan overskue er om Hvis virksomheden udelukkende udøver aktiviteter som betalingsinstitut eller herudover kun udbyder driftsmæssige og nært tilknyttede accessoriske tjenesteydelser eller driver betalingssystemer, jf. § 11, nr. 1 og 2, stilles der ikke krav om sikring af brugermidler
Om der idet kan ligge noget. Jeg læser det dog også som at Ewire er under § 38 i bekendtgørelsen hos finanstilsynet og at den er knyttet til § 39 som netop har kravet om særskilt konto Har du kommentat til det med fedt? vh