Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fodboldsite - Champions League

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg er en fodboldinteresseret fyr, der specielt har en passion for "Champions League"-turneringen. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor I bliver opdateret om de seneste Champions League nyheder, resultater m.m..

Er internet-dækningen af Champions League god nok, eller mangler der måske et fodboldsite, der virkelig sætter et ordentligt fokus på turneringen? Og i så fald, tror I, at folk vil kunne løsrive sig fra sider som www.bold.dk, www.footy.dk og de andre større danske fodboldsites, som i forevejen dækker Champions League.

Håber på konstruktive svar.

Mvh

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:25

Tror det kan blive svært hvis du udelukkende vil levere fodbold nyheder. Ikke umuligt men svært :)

De fodbold sider som jeg tror har mulighed for at komme frem, på det i forvejen fyldte marked, er dem hvor folk får gode råd til odds osv. Især hvis de har en stærk facebook profil i ryggen. Der er ihvertfald mange eksempler på folk på facebook der kalder sig "odds-eksperter" :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:01

Det er altid godt med optimisme og iværksætter-ånd. Men en god portion realisme er også nødvendigt.

Bare i Danmark dækker blandt andet eb.dk, sporten.dk, bold.dk og tipsbladet.dk Champions League ret intensivt. 4-5-6-7 professionelle journalister på hver redaktion skriver optakter, analyser, baggrundsartikler og evaluerer kampene. Ofte med stor indsigt og ved hjælp af deres fine kildenetværk rundt i Europa - hvordan skulle en enkelt (selvlært?) skribent kunne konkurrere med det?

Med mindre du har noget eksklusivt at byde ind med, er du som enkeltperson grundlæggende chanceløs i forhold til de etablerede medier, når det gælder de store fællesdagsordner. Du får aldrig trafik af betydning på et site om Champions League, hvis du bare giver lidt tilfældige odds-tips, oversætter fra The Guardian og blogger lidt. Ingen kender dig - hvorfor skulle de være interesseret i din mening? Det kan lyde hårdt, men sådan er den barske medievirkelighed.

Men det er klart, at havde du et finmasket kildenetværk i UEFAs top, i Barcas omklædningsrum og var personlig ven med Mourinho, så ville det være en anden sag. Så ville du kunne levere indhold folk ikke kan få andre steder. Og så ville du have en chance for succes.

Hvis du virkelig interesserer dig for fodbold, så ville jeg vælge at lave et lidt mere nørdet medie, hvor du interesserer dig dybt for noget, der er for snævert til de nationale medier. Prøv at lade dig inspirere af bulibold.dk, som for et års tid siden så, at Tysk fodbold begyndte at blive hipt. De leverer ok indhold og har næsten 700 følgere på Twitter. Men jeg tror nu stadig ikke, det er en bæredygtig forretningsmodel, men snarere en hobby, der giver lidt håndøre.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)