Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fragte fra Kina

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 05:58
Hvor mange stjerner giver du? :
man sparrer ca. 1000DKK pr. cubik meter ved at benytte en lokal shipper (fremfor fx DFDS)
er man utryg ved det (måske fordi det kniber med kommunikationen)
er Primecargo  (taler dansk) et udemærket alternativ. (ikke billigt dog, men det virker)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:35

Dato: 4/2/2006 5:57:36 AM Forfatter: mobius6 man sparrer ca. 1000DKK pr. cubik meter ved at benytte en lokal shipper (fremfor fx DFDS) 

Hmmm... Den tror jeg simpelthent ikke på! Så ville jeg have en negativ fragtpris. Hvad skal et lokalt shipping firma have for at flytte hhv en 20/40 fods container fra SHA til HAM ?? Jeg synes absolut ikke at DFDS tager hårdt ved, men sparet er naturligvis tjent.

JH
Tilmeldt 20. Mar 06
Skrevet kl. 18:09
jeg sender meget sjældent hele kontainere (typisk 3-4 paller)
ved hele kontainere er det en helt anden cm pris naturligvis og jeg kender ikke DFDS''s priser
så du har muligvis ret i at besparelsen ikke er overveldende ved hele kontainere, men ved mindre partier
fx 3-4 paller med 3 tons gods. er der er betydelig besparelse omkring en tudse cm''eren.

jeg vil straks undersøge hvad en hele kontainere koster hos min traditionelle shipper
vendertilbage når jeg ar lidt info.  :-)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 18:32

Dato: 4/2/2006 6:09:24 PM Forfatter: mobius6 jeg sender meget sjældent hele kontainere (typisk 3-4 paller) ved hele kontainere er det en helt anden cm pris naturligvis og jeg kender ikke DFDS''s priser så du har muligvis ret i at besparelsen ikke er overveldende ved hele kontainere, men ved mindre partier fx 3-4 paller med 3 tons gods. er der er betydelig besparelse omkring en tudse cm''eren. jeg vil straks undersøge hvad en hele kontainere koster hos min traditionelle shipper vendertilbage når jeg ar lidt info.  :-)

Det lyder helt kanon. Jeg er meget interesseret i at se hvad et lokalt shipping firma har af containerrater.

JH
Tilmeldt 20. Mar 06
Skrevet kl. 07:17

20'' ca. USD 1450 leveret på adressen i Dk - fragt fra Beijing til havn incl.

ovenstående er ikke "katalogpris" men "forhandlingspris" =tager et par samtaler ;-)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:07

Hej Mobius,

Det lyder f……. billigt.!

Nu skriver du USD 1425,00 leveret på adressen i DK. Vil det sige at denne pris er inklusive:

BAF   (pt. USD 276,00 pr. teu)

CAF   (pt. 5,4% af fragten + BAF)

ISPS   (DKK 125,00)

THC   (DKK 784,00)

Levering på mit lager i Kbh. med Besima.  (Normalt DKK 1500,00)

Hvis prisen kun er for sø fragten fra Beijing havn til Københavns havn, er det vel nogenlunde den samme pris ”efter et par samtaler” du vil få hos et dansk shipping firma.

Håber du skriver at prisen er ALL IN - så vil jeg da gerne bruge dig næste gang vi skal ha noget hjem fra Kina.

mvh

Jesper
Tilmeldt 20. Mar 06
Skrevet kl. 13:10
Tilbudet kan sikket gøres endnu billigere men jeg vil ikke bruge mere tid på det lige pt.

All in undtagen CAF :-)
prisen er ikke MIN salgs/ håndteringspris men hvad det koster reelt.
nu er jeg reelt ikke interesseret i at lege shipper (det kræver jo volumen før det er sjovt) med mindre det er en håndfuld kontainere ...det ville være alt for tidskrævende for det begrænsede udbytte.

men det var jo også blot for at illustrere at det selvfølgeligt ER billigst at benytte lokale services
Hvis man VIL tale dansk med shipperen har jeg også haft Ok erfaringer med "Prime Cargo"
det er nogle år siden dog, men dengang var de relativt billige (i forhold til fx DFDS)
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)