Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spg. om fragt - betydning af FOB

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en forespørgsel fra udlandet ( Pakistan) om FOB priser.

Kan jeg oplyse priserne som FOB Korsør - og dermed fortælle at de selv står for at arrangere - og betale alle udgifter herfra ?

Samtidig er jeg lidt skeptisk til forespørgslen, selvom deres hjemmeside ser fornuftig ud ; http://www.thesafedeals.com/

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:12
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 12:13

FOB Korsør giver ingen mening da der ikke afgår containerskibe derfra.  Spørgsmålet er om godset skal sendes med skib eller fly?

Når køber ønsker at købe FOB ved de godt at de skal afholde hovedparten af transportudgifterne. Vær opmærksom på at det er køber der bestemmer hvilken speditør de ønsker at bruges fra havn / lufthavn frem til distinationen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 12:21

Jesper Laugesen:

Samtidig er jeg lidt skeptisk til forespørgslen, selvom deres hjemmeside ser fornuftig ud ; http://www.thesafedeals.com/

Om firmaet er troværdigt eller ej er svært at sige, men jeg undre mig over at kan kalder det " The safe deals"  lidt for mistænkeligt, men jeg kan jo tage fejl. Der er jo intet problem i at handle med dem såfremt de er villige til at forud betale via bankoverførsel alternativt med en ramburs hvis der er tale om meget store ordre.  

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:29

Ravn:
FOB Korsør giver ingen mening da der ikke afgår containerskibe derfra

Nej - Jeg tænkte blot at vise at de selv må arrangere fragten herfra.

Jeg køber selv i udlandet, hvor jeg selv( mit fragtfirma) står for afhentning på deres lager.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 12:42
Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:22

Hvis de skal afhente varerne på dit lager så er det en Ex Works (EXW ) med angivelse af leveringssted du skal anvende.

Du kan skrive:   Ex Works (Korsør)  according to incoterms 2010.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)