Må jeg vise en youtube video på storskærm i min butik?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 4
twjv Skrevet 26-03-2014 kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har svært ved at finde svar på om man må vise en youtube video på en fladskærm i sin butik. 

F.eks. en sportsforretning, der viser video fra VM i halvmarathon (eller lign.). 

Og vi taler om videoer der ikke er produceret af butikken selv.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1803
Birte Andersen Skrevet 26-03-2014 kl. 11:31

Efter min bedste viden:
Ligesom med fotos er det ejeren (fremstilleren) af videoen, der har rettigheden til den.

Desuden har YouTube nogle rettigheder, idet der overgives visse rettigheder til dem, når man uploader til YouTube.

Så enten skal du søge fremstilleren af videoen om at få filmen direkte til brug i din forretning eller du skal spørge både videoindholdsejeren OG YouTube om lov.

Fra Århus C.
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 49
Mathias Friis Mortensen Skrevet 26-03-2014 kl. 11:37

YouTube har kun rettigheder, til de videoer de selv producerer og uploader, så dem behøver du ikke kontakte.

Som udgangspunkt er svaret, at det må du ikke. Hvis du får tilladelse af ophavsmanden, så må du gerne. Og det er dem, der har produceret videoen - altså NBC, EuroSport, TV2 - whatever :)

Mvh. Mathias Friis

Jeg laver tekstarbejde på freelanceniveau med en grundlæggende forståelse for nøgleordanalyse og SEO.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Meik Jessen Fra  Ballistic Skrevet 26-03-2014 kl. 11:54
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Når du vælger at sende youtube indhold ud på hvad der må betegnes som din egen kanal/medie så skal du har lov af producenten af videoen og du skal kreditere youtube.

Du kan læse lidt mere om det her:
https://www.youtube.com/yt/press/da/media.html

/Meik 

Fra St. merløse
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Kenneth Fra  K. P Multiservice Skrevet 27-03-2014 kl. 16:18

Mit bedste bud er at du ikke må hvis den video du viser ikke er optaget af dig selv om lagt op af dig selv.

Er det andres video du bruger på youtube så skal du vist spørge ejeren af filmen om lov til at benytte den.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere