Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forlag med udgivelse af e-bøger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 05:16
Hvor mange stjerner giver du? :

En ven går med tanker om at starte et bogforlag med udgivelser til entusiaster inden for et bestemt område. Han er overbevist om at nichen er stor nok og at hans manuskripter er salgbare.

Problemet er bare, set med mine øjne, at han fokuserer på trykte bøger, som vor mor lavede dem. Det har altid været svært at slå igennem som et lille enmandsforlag og det er helt sikkert ikke blevet lettere i den elektroniske tidsalder, så jeg advarer ham om risikoen og omkostningerne - alene ud fra min mavefornemmelse og et lille-bitte kendskab til boghandlerbranchen.

Uanset om han fortsat vil insistere på traditionelt salg af trykte bøger, må det være oplagt OGSÅ at sælge dem som e-bøger. Her er jeg dog på flad mark, for hvad er forskellen på PDF-filer og rigtige e-bøger? e-bøger skal (kan vel kun) læses på et dertil indrettet apparat, eller hyr? Og der skal vel også noget software til for at kunne lave dem?

Tilmeldt 18. Feb 13
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:27

Hej Kurt,

Kan ikke fortælle dig forskellen..

Men jeg ved af erfaring at den gode gamle trykte bog næppe uddør..

E-bogs markedet er stadig en minimal del af omsætningen - men derfor er det jo godt at kunne tilbyde begge dele..

Jeg er til daglig konsulet hos dba.dk og snakker med flere store bogforhandlere, og sidst jeg hørte en udtalelse om fordelingen på markedet.

Var det ca 80% trykte - 20% e-bøger.....

Jeg tror dette skylder, at langt de fleste mennesker som er i arbejde idag, sidder klistret op og ned af en computer skærm. og derfor foretrækker den trykte når man skal slappe af..

OBS! det er ikke konkret fakta.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 09:49

ulzt4r:
Men jeg ved af erfaring at den gode gamle trykte bog næppe uddør.
Det tror jeg heller ikke.
ulzt4r:
Jeg er til daglig konsulet hos dba.dk og snakker med flere store bogforhandlere
Jeg kender et par boghandlere privat. De siger at der kommer så meget nyhedsmateriale fra så mange forlag, at halvdelen af det ryger uåbnet i skraldespanden. At få sig møwet ind på hylderne, er op ad bakke for små forlag.

P.S. dba? Du mener vel dbk?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)