Hej Huda.
Hermed mine forslag til forbedringer af din webshop. Det er min personlige mening, og ikke nødvendigvis et "facit" :)
Jeg synes først og fremmest siden er bygget fint op. Der er et udmærket flow i hvad der sker hvor.
Jeg vil dog sige, at kvaliteten på billederne bør forbedres. Mange af billederne i slideshows er grynede eller forkert proportioneret (nogle af dem ser sammentrykkede ud).
Det leder mig til det næste punkt: Jeg synes ikke det fungerer så godt, at du har 2 slideshows på forsiden. Det skaber mere forvirring, end det gør gavn - og hvis der sker for meget på siden, billeder der bevæger sig for hurtigt, for mange, etc. - så står jeg af.
Brug ét slideshow til det, du gerne vil fortælle dine kunder, lige når de lander på din webshop. Vælg de 3-4 vigtigste slides - gode, flotte billeder med LIDT tekst (virkelig vigtigt, at det kun er lidt), og lad dem stå i lidt længere tid, end de gør nu (5-6 sekunder i stedet for 2). Lad dem være store, ligesom det nederste af dine slideshows, sæt det slideshow øverst på siden under menuen, og vis 3-4 af dine bedste/mest populære/flotteste produkter frem under slideshowet i små firkanter, som dem du har ved siden af slideshowet øverst.
Næste punkt: Brug Call-To-Action knapper. Jeg havde svært ved at finde "Tilføj til indkøbskurv" inde under de forskellige produkter. Dels fordi den er grå, dels fordi den er "gemt væk" i bunden af produktbeskrivelsen. Call-To-Action knapper skal være en skrap farve såsom orange, fordi de er "advarselsfarver" - og animerer til, at man som kunde lægger mærke til dem og trykker på dem. Jeg vil også anbefale, at du skriver "Læg i kurv" eller "Læg i kurven" på disse knapper. Knappen bliver "kortere" og dermed pænere, og formuleringen er lidt mere skarp. "Tilføj til indkøbskurv" er en Engelsk formulering, som ikke fungerer så godt på dansk :)
Sluttelig kunne jeg godt tænke mig, du kiggede lidt på fonter. Altså teksttyper. De fonter, du bruger på nuværende tidspunkt, er rent ud sagt grimme (undskyld mig - jeg er klar over, at de nok er standard for din shopudbyder) men det er en super vigtig del af det integrerede design. Se efter en font, der er mere rund og fyldig - og har suffix'et "Sans Serif" - så er skriften ikke så "skarp" i bunden. Sans Serif fonter er generelt sværere at læse - men igen skal tekster i web shops være korte og præcise. Lange tekster er ikke lig gode tekster :)
Jeg tror på, at en optimering på ovenstående punkter vil give din shop et bedre udtryk og bedre konverteringer.
Håber du kan bruge det - for det tog ret lang tid at skrive. Haha :)
Venlig hilsen og god vind fremover,
Mathias Friis Mortensen.