Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd fra spedition/shipping branchen ønskes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har tidligere været aktiv på dette site, og ved at her er nogle intelligente mennesker med gode råd.

historien er som følger: for et par år siden besluttede jeg mig, efter 8 år i forsvaret, at tage en uddannelse. Jeg har i noget tid indtil da arbejdet som ufaglært kontorhjælper, og derudover administreret en pulje på 13 køretøjer af forskellige størrelser og et stort lager. Det har gjort mig vant til en hektisk hverdag, hvor kommunikation, koordinering og opgaveprioritering er nøgleord. Igennem det arbejde har jeg fået en interesse for transportbranchen. Derfor tog jeg en HG for voksne, afsluttede alle fag på c niveau med et gennemsnit på 11 og fik lov til at fortsætte på en Hhx fagpakke med speciale i revision og shipping. 

Alt det lyder jo meget godt, men på trods af utallige ansøgninger på alle elevpladser i løbet af foråret, er de eneste svar jeg har fået "tak for din ansøgning, desværre..." 

Så spørgsmålet er: er jeg bare ekstremt uheldig, eller er der noget jeg mangler?

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Nu kender jeg ikke til firmaernes økonomiske situation, men jeg vil umiddelbart tro, at det er fordi, at de ikke mangler eller "gider" til at udlære en elev.

Med Venlig Hilsen

Søren Mathias Nielsen

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svar på jobopslag, altså opfordrede ansøgninger jeg sender.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå. Så må du bare være så uheldig, at der er nogen, som virksomheden fandt mere kvalificerede end dig. Sad

Med Venlig Hilsen

Søren Mathias Nielsen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent fagligt burde du være fint rustet - så udfra den antagelse, så vil jeg tro, at det er din ansøgning.

Jeg ringede i sin tid, da jeg ville være speditør. Fik i omegnen af fem afslag med samme årsag som dig, men fandt tre som endnu ikke havde ansat. Her blev jeg kaldt ind til samtale indenfor et par uger efter. 

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også tænkt på, at det er ansøgningen. Jeg har fået flere til læse den igennem, og komme med forslag til ændringer, men må jo nok igen tage et kig på den. 

En anden tanke jeg har haft er, at jeg er lidt dyrere i nettoløn, fordi jeg er et par dage over 25. Og det også medvirker til, at man vælger mig fra. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)