Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed. Hvad gør jeg fra "start og frem" ? Hjælp søges.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det jeg skal gøre nu, er at kontakte told for alle mine varer eller, hvordan ? < - - ( Jeg har bestilt for under 80 kr for alle mine bestillinger ) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26

nej under 80 kr - bare sørg for at dit firma CVR står på pakkenb, men at stifte virksomhed for at importere ting til under 80 kr per gang kunne lyde lidt som et overkill, men under 80 går de bare lige igennem, med mindre told vælger at lægge dem sammen (hvad de kan og bør hvis de ser det - men så hører du at de har gjort det)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 14
Skrevet kl. 23:30

1. Ok. Så lige for at være sikker. Jeg behøver ikke at kontakte told nu, med alle de bestillinger jeg har lavet de sidste mdr for under 80kr ? og de skal slet ikke berettes til told ? 

2. Og fremover behøver jeg heller ikke indberette til told, når det er under 80kr ? Bare jeg bestiller som firma istedet ? 

Tjaaa. Når det er mange varer jeg sælger, så skal jeg jo lave virksomhed, da man vel ikke må sælge dem privat feks på dba, facebook osv ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00

lyder korrekt med 1 og 2. Private må da godt sælge på DBA i alle fald - + ebay osv - men du må ikke importere fra Kina uden importreg og CVR så ud fra det behøver du det. Jeg mener bare, du får jo også en lidt mere kompliceret selvangivelse og skatteregnskabet som du skal føre og altid kunne fremlægge med bilag for hvert køb og for hvert salg -  og hvis vi tænker pakker på 80 kr og under - så skal told lægge dem sammen hvis de kan se det er samme modtager der får - men lad os sige 20 pakker om måneden = 1600 kr i køb og så sælge - Får man 50% oveni er man vel dygtig når alle selv kunne købe til samme pris, men lad os sige det, så tjener du 800 kr per måned minus dit arbejde og evt udgifter - Det kan jo også være en start i alle fald - men du risikerer jo også at brænde inde med en del

Held og lykke med det i alle fald. Det kan jo altid udbygges hvis det fænger for dig

vh John H

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:16

Ja du kan sælge dem ind i din virksomhed, og her kommer dine bankoverførseler, som dokumentere hvad varen koster. Tænker at du ikke bør gøre dette, der vil være en del faldgrupper.

Fortolding kan ske på forskellige måder, der er den simple fortolding, stadig kan der være andre toldbarriere på specifikke varer uden for EU. Du er nød til at have en professionel med dig. Laves der bulk import (Kina via UK) og varen produceres færdig i UK. Er der tale om told af forædling.

Guld er et ædelt meta,l der ikke behøves at betales told af, køber du et smykke, - skal kun forædlingen toldbehandles. dagspris på guld minus din købepris.

INCOTERMS sæt dig ind i disse.

CISC sæt dig ind i disse.

Husk UK ikke er med i CISC, der skal ligge en transaktion før at du har en aftale.

IATA: CMR, ICAO: LFGA, søtransport.. multimodul, både sø og vej. SDR, den valuta der erstattes i, volumenvægt beregning i hver kategori.

Tag transportjura, 20 lektioner på Brock eller anden uddannelsested, det er ikke et sted du skal kaste dig ud i, bare lige.. 

Tilmeldt 24. Mar 14
Skrevet kl. 21:51

Okay. Så hvis jeg bestiller for under 80kr behøver jeg altså ikke at fortolde/kontakt told ? 

Jeg ved bare ikke, hvor jeg kan skrive cvrnummer når jeg handler på Ebay. Har nu lavet en Firmaebay, men der var ingen steder, hvor jeg kunne udfylde med cvr nummer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10

Du kan kontakte sælger og bede ham skrive CVR nummer på pakken som modtager type Hans Hansen CVR 393939393

Forvent også at i de fleste fald fra firmaer vel prisen inkluderer den lokale moms - den piller de sjældent af, selv om du kan/bør til et CVR

vh John H

Tilmeldt 24. Mar 14
Skrevet kl. 18:28

Hej John. 

Lige for at opsumere, så jeg kan komme igang med åbne virksomheden. 

1. Jeg skal indberette til skat hurtigst muligt, hvad mine indtægter og udgifter vil blive når året er omme ? 

2. Jeg skal sørge for at have kvitteringer på alle varer jeg køber fra Ebay, samt der skal stå cvrnummer på pakken ?

3. Jeg kan godt nøjes med at bruge Wordpress, som notere alle mine salg, så jeg kan se når året er omme, hvor meget jeg har solgt for ? 

4. Når året er omme, skal jeg indberette til skat, hvor meget jeg har solgt for ? 

5. Hvad med moms? Hvornår gør jeg dette ? Eller skal jeg kun rode med moms, hvis jeg kommer til at tjene over de 50.000kr ? 

6. En god løsning til at sende mine pakker, enten erhverv eller privataftale ? ( Jeg har sat min fragt fast på 30kr og fri fragt for salg over 200kr < - Bare i starten til navnet er kommet ud. Så tænker jeg nemlig, at de varer der kun koster feks 8kr at sende udligner de varer, som måske over 30kr, at sende til kunden ). 

Ser frem til din hjælp og god weekend :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09

Ja til 1 og 2.

Nej til 3 du skal ha bilag for hver handel og føre regnskabs helt løbende

4 nej dit overskud

5 Ved hver momsperiode  og samlet, du skal betale dig for lidt revisor eller bogholder hjæp

vh John H

Tilmeldt 24. Mar 14
Skrevet kl. 21:14

1 og 2 = Fluben

3. Det jeg mener, at at wordpress holder styr på alle mine handler, samt laver en faktua til mig, som jeg både kan beholde og en til kunden. Så det er vel regnskab løbende ? 

4. OK. Bare hamrende svært, når jeg ikke ved hvad mine indtægter og udgifter ca vil blive

5. Hvornår er hver momsperiode ? Og hvorfor det, hvis jeg ikek tjener over de 50.000kr ? 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)