| Jeg har virkelig brug for noget hjælp til at forstå "privat indskud" i min enkeltmandsvirksomhed. Jeg fortæller kort. Jeg har i 2013 indskudt 30.000 kr i virksomheden privat. Jeg har også brugt 30.000 kr i virksomheden på varekøb. Jeg har omsat for 15.000. Mit årsresultat bliver altså -15.000 kr I 2014 har jeg indskudt 9300 kroner. I alt har jeg i 2013 og 2014 altså indskudt 39.300 kroner. Jeg har også hævet 24.500 kroner. Mit resultat indtil nu - marts 2014 - er et overskud på 19.900 kroner. Lad os "lades som om", at det var mit årsresultat, eller at jeg ikke havde flere aktiviteter i mit firma resten af året. Så vil jeg skulle betale skat af de 19.900, selvom jeg ikke har trukket hele mit private indskud ud??? Jeg forstår det ikke????!!!!!!!!!! | 
Uhh
NailsByL:Så vil jeg skulle betale skat af de 19.900, selvom jeg ikke har trukket hele mit private indskud ud???
Man betaler skat af sit overskud (groft sagt indtægter - udgifter). Dit indskud har ikke noget med dit overskud at gøre. Indskud hører til i balancen og påvirker hverken dine indtægter eller udgifter. Det er penge som du har lånt din virksomhed.
/Henrik
PS. Dit regnskab for 2013 er rigtigt hvis du har solgt alle de varer som du har indkøbt i 2013 og altså ikke havde noget lager ved udgangen af 2013. Hvis du havde lager skal dit resultat korrigeres for dette.

Bliv gratis medlem
  Bliv gratis medlem

Opret bruger
Opret bruger