Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du blogger eller bruger du bloggere i din markedsføring?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om I har haft nogle gode oplevelser med brug af blogs til at markedsføre jeres produkter/ shops.

Og i samme omgang, vil jeg også meget gerne høre fra bloggere, om hvad du synes får ud af at blogge omkring virksomheder, produkter, sider eller webshops.

Kort opstillet:

1) [Virksomhed]  Gode / dårlige erfaringer med brug af bloggere

2) [Blogger] Hvad får du som blogger ud af det

3) [Virksomhed/Blogger] Hvordan finder man en blogger / hvordan finder en blogger produkter m.m

3) [Virksomhed/Blogger] Hvad er vigtigt for dig i samarbejdet

Jeg overvejer selv at begynde at bruge bloggere - og alle input vil blive værdsat :)

/Simon

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 21:37

Altså jeg er på nuværende tidspunkt i gang med at teste produkter fra Coolstuff.dk, og det er da helt optimalt for mig at kunne lave test på min hjemmeside

Alt efter priser på produktet får mange trods alt lov til at beholde produktet + at man giver noget godt indhold til ens læsere. Derudover får de solide links, og man har ofte mulighed for at opstille affiliate links og selv tjene på det. 

Du er velkommen til at smide mig en PM hvis det er omkring det ... 

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:53

Hej Henrik

Hvordan fik du aftalen i stand. Var Coolstuff på jagt efter bloggere, eller henvendte du dig til dem?

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 21:55

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:39

Henrik Kristensen:

Jeg kontaktede dem, vidste dog ikke selv at de havde denne side på det tidspunkt:

http://www.coolstuff.dk/page/Bloggere

Okay, fungerer det så på den måde, at du løbende får produkter fra dem?

/Simon

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 22:42

Modtager ikke løbende produkter fra dem, er igang med at lave 3. test for dem og så er der ellers på nuværende tidspunkt ikke aftalt mere.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Jeg overvejer selv at begynde at bruge bloggere - og alle input vil blive værdsat :)

Hvis du skal i gang med at bruge bloggere, så sørg for at have nogen retningslinjer de skal følge. I forlængelse af min hjemmeside Gæsteblog.dk, er jeg medlem af en blogger gruppe på Facebook, og der er nogen tøser som er usandsynligt elendige til produktanmeldelser. Et eksempel jeg kan huske, var en trøje der blev anmeldt. Anmeldelsen var på højst én linje, og sagde noget i stil med "Den er flot og god at have på.." Ikke just nogen retfærdig anmeldelse, vel? Så på med nogen retningslinjer - minimum af ord, eventuelt brug af billeder etc. Om de så vil overholde det eller ej, er jo op til dem, og nogen gange kan man sikkert godt risikere at få en dårlig anmelder (som ovenstående eksempel), men så ved man det til næste gang.

Én vigtig ting du skal huske, er links. Ifølge Google må købte links ikke give linkjuice, så de skal være no-follow. Det samme gælder links for produkter. De er teknisk set købte, og skal derfor - efter Googles regler - være no-follow.

Udover det, held og lykke med det.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:20

Jonas:
Én vigtig ting du skal huske, er links. Ifølge Google må købte links ikke give linkjuice, så de skal være no-follow. Det samme gælder links for produkter. De er teknisk set købte, og skal derfor - efter Googles regler - være no-follow.

Okay, det var jeg ikke klar over...men fjerner det ikke meget af værdien ved at forære et produkt væk mod, at der bliver blogget omkring det, for virksomhederne?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:50

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Jonas:

Okay, det var jeg ikke klar over...men fjerner det ikke meget af værdien ved at forære et produkt væk mod, at der bliver blogget omkring det, for virksomhederne?

Egentlig ikke. Det er jo markedsføring. Folk skriver om dit produkt og din side. Det giver besøgende som forhåbentlig konvertere et salg eller flere. Nogen vælger at se stort på det, og beder om dofollow links. Mange slipper sikkert godt fra det, men hvis det bliver opdaget kan det gøre pokkers ondt. Så det er vel mere en risici man skal gøre op med sig selv om man vil tage eller ej.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)