Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Midler fra et selskab til et andet

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ejer et holding som har lidt midler stående.

Derudover ejer jeg også et ApS personligt, dvs. ikke igennem mit holding.

Hvis jeg ønsker at få nogle penge fra mit holding til mit personligt ejede ApS, er der så en fornuftig måde at gøre dette på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30

Nej ikke rigtigt. Det er to selvstændige enheder og du vil vanskeligt kunne sandsynliggøre at dit personligt ejede aps har arbejdet for dit selvstændige holding aps. Du vil i princip skulle ha penge ud som udbytte fra holding med udbytteskat - for at kunne få dem videre til dit andet aps

Du kan naturligvis låne penge over mellem to selvstændige selskaber, og det tror jeg ikke der er spor i vejen for, det skal bare ske mindst til fuld normal markedsrente, som uden sikkerhed formentlig ligger over 10% for ren anfordring vil jeg mene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 13
Skrevet kl. 16:36

Cookie - John Hannover:

Du kan naturligvis låne penge over mellem to selvstændige selskaber, og det tror jeg ikke der er spor i vejen for, det skal bare ske mindst til fuld normal markedsrente, som uden sikkerhed formentlig ligger over 10% for ren anfordring vil jeg mene

vh John H

Jeg tænkte nok det ikke er så nemt. Mht. til lån så har jeg et andet selskab som har en kassekredit, uden sikkerhed, til omkring 7%, det skal dog siges at det selskab har en hel anden solid økonomi, så det kan jeg vel næppe bruge som udgangspunkt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22

jeg tør ikke gætte om 7 eller 10 eller 12 - jeg synes bare du skal kunne argumentere for det ex via dit andet selskab med kassekredit til omkring 7% men måske kan du også høre banken, hvad ville en kassekredit ca koste i det selskab der skal låne og få dem til at gi en indikation - du behøver jo ikke engang skjule, at det er for at vide hvad du ca skal tage som markedsrente mellem dine to individuelle selskaber

vh John H

Tilmeldt 18. Sep 13
Skrevet kl. 17:32

Ja, det lyder fornuftigt. Tak for svaret John.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49

Om det er 7, 10 eller 12 er i princippet underordnet. I det spænd vil SKAT være ligeglade. I princippet kunne man lade være med at fastsætte en rente og så vil SKAT i princippet basere sig på diskontoen plus 4 procent. Så længe man holder sig over dette og ikke overdriver rentesatsen vil ingen interessere sig for dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11

tak Henrik - bare det ligger i et fornuftigt spænd er man hjemme - virker helt fornuftigt.  vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17

I stedet for at rode med løbende renteberegning kan man evt aftale en højere indfrielseskurs. Lånet gives til kurs 100 og indfries eksempelvis til kurs 107.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28

Henrik Koudahl:
I stedet for at rode med løbende renteberegning kan man evt aftale en højere indfrielseskurs. Lånet gives til kurs 100 og indfries eksempelvis til kurs 107....
nemt - men vel kun hvis det er aftalt til - ex her 1 års løbetid - ikke hvis det ikke har fast indfrielse men er anfordring vel?

Tilmeldt 18. Sep 13
Skrevet kl. 19:26

Henrik Koudahl:

I stedet for at rode med løbende renteberegning kan man evt aftale en højere indfrielseskurs. Lånet gives til kurs 100 og indfries eksempelvis til kurs 107.....

Tak for dit svar.

I det diskontoen er 0% så vil det vel være ok, bare renten er over 4%?

Hvis man skal gøre det med indfrielseskursen så skal man vel sætte kursen så det bliver på linje med mindst 4% p.a.?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)