Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance Fotograf. Skat og moms.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ung fotograf og åbner her omkring 1 April op for min hjemmeside. Jeg håber herefter på at komme ud til lidt forskellige jobs og tjene en skilling med hjem. Jeg har tænkt mig at bruge dinero til at holde styr på det hele. Jeg er dog i tvivl om moms og skat. Helt lavpraktisk, hvordan fungere dette? Hvordan, hvornår og hvor meget skal jeg betale?

Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig. 

:)

Få et uforpligtende tilbud på motiverende plakater eller lækker grafik! ►► www.wespeak.dk

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:55

Hej,

Der er umiddelbart lang vej hjem. Jeg vil anbefale dig 2 ting. 1) Tilmelde dig et eller flere af SKATs gratis begynderkurser vedr. regnskab. 2) Læse hele John Hannovers blog igennem vedr. skat, moms, osv.

Skat betales af dit overskud. Det kan betales via månedlige girokort, som du får ved at forskudsregistrere et overskud af din virksomhed på skat.

Moms betales enten hvert kvartal eller hvert halve år - det afhænger af, hvordan din virksomhed er skruet sammen. Det er garanteret hvert kvartal, nu din virksomhed er så ny. Det betaler du ved at føre regnskab og der ud fra få en momsangivelse, som du indberetter på tastselv erhverv.

Men sørg nu for at få hjælp - også selvom du skal betale dig fra det. Et par tusinde for at få styr på det fra start, er billigere end at få en til at rydde op i hele lortet på et senere tidspunkt, hvis du har lavet kage i det.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:39

fbalslev:

Hej.

Jeg er ung fotograf og åbner her omkring 1 April op for min hjemmeside. Jeg håber herefter på at komme ud til lidt forskellige jobs og tjene en skilling med hjem. Jeg har tænkt mig at bruge dinero til at holde styr på det hele. Jeg er dog i tvivl om moms og skat. Helt lavpraktisk, hvordan fungere dette? Hvordan, hvornår og hvor meget skal jeg betale?

Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig. 

:)

Hej Hej.

Er enig med Lars, det vil give dig rigtig meget at få et kursus ved skat.

Men prøv gerne at oprette en bruger på dinero og tast lidt rundt. Lav nogle test fakturaer og sådan.

Prøv også at bogføre nogle private boner eller lignende. Så får du helt sikkert en del spørgsmål du kan spørge skat om, når du tager på kursus med dem.

Slet regnskabet når du ikke længere er i "test-mode" og opret virksomheden igen :)

Held og lykke :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)